به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس دانشگاه اصفهان بیان کرد: نخبگان دانشگاهی باید در جهاد تبیین پیشتاز باشند و در مقابل تهدیدات نرم و شناختی دشمن، تمهیدات لازم را فراروی جوانان قرار بدهند. ، هرسیج در نشست «گرامیداشت دهه فجر همراه با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی» با بیان اینکه افزایش مشارکت مردم در انتخابات منجر […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس دانشگاه اصفهان بیان کرد: نخبگان دانشگاهی باید در جهاد تبیین پیشتاز باشند و در مقابل تهدیدات نرم و شناختی دشمن، تمهیدات لازم را فراروی جوانان قرار بدهند.

، هرسیج در نشست «گرامیداشت دهه فجر همراه با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی» با بیان اینکه افزایش مشارکت مردم در انتخابات منجر به افزایش اقتدار نظام می‌شود اظهار کرد: انتخابات و مشارکت حداکثری مردم موجب تقویت نظام میشود و در نتیجه قدرت بیشتری برای تعاملات بین‌المللی خواهیم داشت. افزون بر آن اگر می‌خواهیم در اعمال سیاست‌ها نقش موثری داشته باشیم راهی جز شرکت در انتخابات و مشارکت اجتماعی نداریم.

وی تصریح کرد: انقلاب ۵۷ ایران، حاصل رهبری معنوی، سیاسی و روحانی، امام راحل(ره)و مشارکت و همکاری موثر مردم بود و بر همین اساس دشمن همواره برای خاموش کردن نور این انقلاب اسلامی کوشیده و به موجب وعدۀ الهی در قرآن نتوانسته است این نور را خاموش کند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: این انقلاب برآمده از اسلام ناب محمدی است و در مقایسه با انقلاب‌های بزرگ دیگر، از همان ابتدا با تهاجم و تهدید دشمنان داخلی و خارجی مانند ترور، حرکت‌های تجزیه طلبانه، جنگ ۸ ساله تهدیدات سخت نظامی و تحریم های ظالمانه اقتصادی مواجه بود.

رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین است. مسئله‌ای که نسبت به آن کم کاری شده است و بسیاری از جوانان و نوجوانان ما در دانشگاه‌ها و مدارس به واسطه گسترش فضای مجازی با  مشکل ادراکی و شناختی  نسبت به دستاوردهای انقلاب، مواجه هستند. نخبگان دانشگاهی باید در جهاد تبیین پیشتاز باشند و در مقابل تهدیدات نرم و شناختی دشمن، تمهیدات لازم را فراروی جوانان، قرار دهند.

وی افزود: انقلاب ایران به رغم این تهدیدات و تحریم‌ها دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف، به ویژه در عرصۀ علمی داشته و دارد. پیشرفتها و دستاوردهای ما در این حوزه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و در حال حاضر جایگاهی بلند را در حوزۀ بین المللی برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده است.

رئیس دانشگاه بیان کرد: دانشگاه اصفهان در نظام رتبه بندی Webometrics با کسب رتبه ۱۶ در بین دانشگاههای کشور نسبت به دوسال قبل حدود چهل پله و نسبت به سال قبل دو پله صعود کرد.  همچنین بر اساس نتایج ارزیابی نظام رتبه بندی ISC دانشگاه اصفهان با ۲ پله صعود در بین ۶ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفت.

وی افزود:دانشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۲ رتبه‌های بسیار خوبی هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی کسب کرده است.

هرسیج یادآور شد: موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) بر اساس نشریات ایرانی نمایه شده در این پایگاه، پژوهشگران پر استناد حوزه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری ایران برای سال ۱۴۰۲ را معرفی کرد که بر اساس آن، دانشگاه اصفهان با ۳۴ پژوهشگر پر استناد در بین ۴ دانشگاه برتر ایران قرار گرفت.

هرسیج عنوان کرد: باید قدردان نعمت جمهوری اسلامی و امنیتی که بواسطه آن حاصل شده است باشیم. انقلاب اسلامی از نظر امنیتی و نظامی به قدرت بازدارندگی رسیده است و امروز ابرقدرت‌های دنیا نمی‌توانند مانند قبل با ایران رفتار کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی نظام مردم سالاری است و نیاز به مشارکت جدی مردم در تمامی عرصه ها دارد. اگر در انتخابات شرکت نکنیم و از این مهم غافل باشیم ممکن است افرادی به عنوان نماینده انتخاب شوند که از کارآمدی لازم برخوردار نباشند.

هرسیج در پایان با بیان اینکه شرکت نکردن در انتخابات موجب می‌شود افراد شایسته و منطبق با معیارهای مردم انتخاب نشوند گفت: باید وظیفه خود را در جهاد تبیین ادا کنیم و دستاوردهای نظام را برای اطرافیان و کسانی که از این موضوع غافل هستند تبیین و اذهان مردم به ویژه جوانان را نسبت به این موضوع و انتخاباتی که در پیش داریم آگاه کنیم.