به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه انفجار مین در زندان اوین صحت ندارد،گفت: موضوع زاهدان مساله مستقلی است که ۱۵۰ نفر از اراذل به اموال عمومی و مغازه های حتی اهل سنت حمله کردند و اکنون آنجا آرام است. سیدمحید میراحمدی درباره فراخوان‌های اخیر و وضعیت دیروز […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه انفجار مین در زندان اوین صحت ندارد،گفت: موضوع زاهدان مساله مستقلی است که ۱۵۰ نفر از اراذل به اموال عمومی و مغازه های حتی اهل سنت حمله کردند و اکنون آنجا آرام است.

سیدمحید میراحمدی درباره فراخوان‌های اخیر و وضعیت دیروز در زاهدان گفت: وضعیت استانها خوب است و اغتشاشاتی که ناآرامی شهری به همراه داشته باشد، نداریم و بیشتر تحرکات ایذایی در برخی شهرستانها است.

وی افزود: تجمع مختلف در برخی دانشگاهها هست که هر روز روند کاهشی دارد و اغتشاشات روزهای آخر خود را طی می کند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان به دنبال برافروختن و دامن زدن به اغتشاشات هستند، اظهار داشت: آنها روی امروز شنبه تمرکز کردند و فراخوانهای زیادی دادند اما تاکنون در هیچ نقطه تجمعی نداشتیم و چهارشنبه گذشته هم چنین بود که مشکلی نداشتیم.

میراحمدی با مجزا خواندن وضعیت زاهدان گفت: زاهدان مساله مستقلی است که ۱۵۰ نفر از اراذل به اموال عمومی و مغازه های حتی اهل سنت حمله کردند که اکنون آنجا آرام است.

دبیر شورای امنیت کشور درباره اینکه آیا مکان هایی برای تجمعات قرار است معین شود، گفت: دستورالعمل‌هایی در حال بررسی است و بر اساس آن مختصات مکان‌ها بررسی شده و سپس مکان‌ها مشخص می‌شود و وقتی قطعی شود برای کل کشور در نظر گرفته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات در زندان اوین گفت: اینکه گفته می‌شود افرادی در اوین روی مین رفتند مطلقا صحت ندارد و موضوع ندامتگاه اوین ارتباطی با اغتشاشات نداشت.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور افزود: بندی که این اتفاق افتاد بند سارقان بود که تصور کردند با توجه به اتفاقات سطح شهر، نیروی حفاظت زندان روی اغتشاسات شهری تمرکز دارند و با این تصور این نقشه را طراحی کردند با ایجاد اغتشاش در زندان فرار کنند.

میراحمدی ادامه داد: این اتفاق به سرعت مدیریت شد و ربطی به اغتشاشات نداشت البته ارتباط غیر مستقیم این بود چون نیروهای امنیتی درگیر اغتشاشات هستند، پس می‌توانند از زندان فرار کنند. چون در بند سیاسی و بند بازداشتی های اغتشاشات اخیر این اتفاق نیفتاد پس ارتباط مستقیم نداشت.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشورخاطرنشان کرد: کشته شدگان همان تعداد اعلام شده است و کسی هم از زندان فرار نکرد.