به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، در بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان مبحث بازآفرینی شهری شهرستان لنجان مطرح و بصورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان اظهار کرد: در این جلسه به صورت ریزبینانه وضعیت […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، در بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان مبحث بازآفرینی شهری شهرستان لنجان مطرح و بصورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان اظهار کرد: در این جلسه به صورت ریزبینانه وضعیت بافت فرسوده و اقدامات به عمل آمده در راستای بازآفرینی شهری شهرستان لنجان بررسی شد.

علیرضا قاری قرآن افزود: شهرستان لنجان با مساحت ۱ هزار و ۱۷۰ کیلومتر مربع دارای ۹ شهر به نام های فولادشهر، زرین شهر، سده لنجان، چمگردان، ورنامخواست، باغبادران، زاینده رود، چرمهین و باغشاد است که به جز شهر جدید فولادشهر مساحت محدوده مابقی شهرها در مجموع ۳ هزار و ۱۵۶ هکتار بوده و ۲۴ درصد آن یعنی حدود ۷۴۷ هکتار محدوده بافت فرسوده است.

وی با اشاره به وجود بناهای ناپایدار در بافت های فرسوده عنوان کرد: با توجه به تهدیدهایی که این قبیل بناها دارند و جان ساکنان را به خطر می اندازد لذا نوسازی فرصتی است که می توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید.

این مقام مسئول گفت: بر این اساس در شهرستان لنجان نوسازی بیش از ۱ هزار و ۱۷۰ واحد در برنامه قرار دارد که ۳۰۰ واحد در برنام شهر باغبادران، ۲۷۶ واحد زرین شهر، ۲۲۰ واحد ورنامخواست و مابقی در برنامه شهرهای سده لنجان، زاینده رود، چمگردان، چرمهین و باغشاد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نوسازی بافت فرسوده سبب زیباتر شدن محیط شهر، ساخت خانه های مقاوم، امکانات رفاهی بیشتر و آسایش ساکنین، بازتر شدن محیط گذرگاه ها و افزایش سرمایه مالکین خواهد شد.