به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: قوه قضائیه با ابَر‌چالشی به نام اطاله دادرسی روبه‌رو ‌و حل این مسأله مستلزم برنامه‌ریزی و اقدامات بسیاری است. حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در نشست رئیس کل دادگستری با اعضای هیئت مدیره مرکز و کانون وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان یکی از دلایل […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: قوه قضائیه با ابَر‌چالشی به نام اطاله دادرسی روبه‌رو ‌و حل این مسأله مستلزم برنامه‌ریزی و اقدامات بسیاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در نشست رئیس کل دادگستری با اعضای هیئت مدیره مرکز و کانون وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان یکی از دلایل موثر در اطاله دادرسی را قرارهای کارشناسی معرفی کرد و اظهار داشت: قوه قضائیه با ابَر‌چالشی به نام اطاله دادرسی روبرو است و حل این مسأله مستلزم برنامه‌ریزی و اقدامات بسیاری است و یکی از این اقدامات که باید به صورت جدی‌تر به آن پرداخته شود ارتقاء کیفیت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی در پرونده‌های قضایی است.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و مفاد سند تحول قضایی، تقویت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی و به دنبال آن کاهش اطاله دادرسی جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضا بوده و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله مرکز و کانون کارشناسان رسمی دادگستری در قالب کارگروه ارتقاء صدور و اجرای قرارهای کارشناسی، می‌توان در این خصوص راه‌گشا باشد.

رئیس دادگستری کل استان اصفهان کارشناسی در مسیر رسیدگی‌های قضایی را یکی از حساس‌ترین مراحل توصیف و تصریح کرد: در مسیر احقاق حق و رسیدگی به پرونده‌های قضایی مراحل مهمی وجود دارد که یکی از حساس‌ترین مراحل، امر کارشناسی است و هر چه این مرحله با دقت، عادلانه و به‌موقع انجام پذیرد قاضی می‌تواند بر اساس نظریه کارشناس، به ویژه در مسائل تخصصی، حکم عادلانه‌تری صادر کند.

حجت الاسلام جعفری به کارشناسان توصیه کرد: در صدور نظریات کارشناسی همواره جانب عدالت و انصاف را نگه داشته و کارشناسی معاضدتی را برای افراد کم‌درآمد و بی‌بضاعت در دستور کار خود قرار دهند.