به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر در اصفهان به فعالیت در حوزه صنایع دستی مشغول هستند، گفت: فعالان صنایع دستی به حمایت و تسهیل در قوانین نیاز دارند و با رفع این مشکلات می‌توان این صنعت را فعال کرد. محمد نورصالحی در نودمین جلسه علنی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر در اصفهان به فعالیت در حوزه صنایع دستی مشغول هستند، گفت: فعالان صنایع دستی به حمایت و تسهیل در قوانین نیاز دارند و با رفع این مشکلات می‌توان این صنعت را فعال کرد.

محمد نورصالحی در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک روز جهانی صنایع دستی و روز ملی فرش اظهار کرد: به همین مناسبت امروز در خدمت تعدادی از فعالان این حوزه هستیم تا دغدغه‌های آن‌ها شنیده و از آنها تجلیل شود.

وی افزود: اصفهان در حوزه صنایع دستی دست پری دارد اما اینکه از این فرصت چقدر استفاده کرده‌ایم جای بحث دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ویژه برنامه این روز را در اصفهان برگزار کرد که افتخاری برای استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از کل صنایع دستی شناخته شده در دنیا، یک سوم آن در ایران فعال و دوم سوم این میزان در اصفهان فعال است، گفت: در اصفهان حدود ۱۰۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند که اعم از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان است.

نورصالحی ادامه داد: این آمار، فرصت خوبی برای اصفهان است که می‌تواند بدون سرمایه‌گذاری سنگین به اقتصاد استان و کشور کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: فعالان صنایع دستی به حمایت جزئی و تسهیل در قوانین نیاز دارند و با رفع این مشکلات می‌توان این صنعت را فعال کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید برای توسعه این کسب و کار اقدام کنیم، گفت: احیای صنایع دستی، احیای هویت ملی است و باید از هر طریق به این حوزه بها داد.

وی با اشاره به جلسه با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران بیان کرد: در آن جلسه آقای ضرغامی در خصوص کارخانه ریسباف که تنها کارخانه باقی مانده از دوره صنعت نساجی و ثبت شده میراث است، قول‌هایی داد. با مشکلاتی که سیستم دولتی بر سر راه مالکیت این کارخانه و تبدیل آن به موزه ایجاد کرده، این کارخانه بلاتکلیف است، با صحبت‌هایی که انجام شده وزیر میراث فرهنگی عنوان کرد که به محض واگذاری ریسباف به وزارت، آن را برای تبدیل به موزه در اختیار مدیریت شهری اصفهان قرار می‌دهیم.

نورصالحی با اشاره به ایجاد بازارهای صنایع دستی در ورودی شهرها گفت: سوال این است که از این بازارها در ورودی شهرها استقبال می‌شود یا نه؟ در همین زمینه باید تصمیم گرفته شود. به عنوان مثال ساختمانی در خیابان ابن سینا مدنظر است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، همچنین اقدامات دیگری در این خصوص می‌توان انجام داد تا در حوزه صنایع دستی گام مهمی برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در شیراز ۵۱ مالک خانه‌های تاریخی اعلام کردند که این خانه‌ها را به تولید و عرضه صنایع دستی اختصاص می‌دهند، هرجا تبدیل به بازار شود رونق پیدا می‌کند و این اقدام خوبی است که می‌توانیم از آن الگو بگیریم.