به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال جاری تعداد ۹۱۳ پروانه اشتغال به کار جدید صادر شده است که از این تعداد ۸۶۷ مورد برای اشخاص حقیقی بوده است. علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: مطابق با ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال جاری تعداد ۹۱۳ پروانه اشتغال به کار جدید صادر شده است که از این تعداد ۸۶۷ مورد برای اشخاص حقیقی بوده است.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: مطابق با ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارندگان مدرک تحصیلی کارشناس و بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا رشته‌های مرتبط می‌توانند از طریق تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی از طریق طراحی، محاسبه، نظارت، اجرای بهره‌برداری، نگهداری، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی، مدیریت ساخت و تولید، نصب، آموزش و تحقیق، درخواست تشخیص صلاحیت کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳ مرتبه آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان اصفهان برگزار شده‌است، افزود: در سال جاری تعداد ۹۱۳ پروانه اشتغال به کار جدید صادر شده‌است که از این تعداد ۸۶۷ مورد برای اشخاص حقیقی و مابقی اشخاص حقوقی و دفتر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: امسال در مجموع ۳ هزار و ۴۶۲ مورد اضافه کردن صلاحیت جدید، تمدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار انجام شده‌است که از این تعداد، ۳ هزار و ۳۳۴ مورد برای اشخاص حقیقی است.

وی اعتلای دانش مهندسی، افزایش بهره وری منابع، مواد و انرژی را از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: ارتقا کیفیت ساخت و سازها از اهداف نظارت عالیه است.

قاری قرآن اظهار کرد: بر این اساس به‌منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها، نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان به تعداد ۲۲۸ پروژه با متراژ ۳۶۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع انجام گرفت که با نظارت‌های به عمل آمده از این پروژه‌ها، فعالیت ۱۷۸ مورد کارگاه متوقف شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.