به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ تشریفات صادرات کالا از گمرکات استان اصفهان به مقصد ۹۲ کشور جهان صورت پذیرفته است. وی در ادامه افزود: طی این مدت صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان؛ به میزان ۲ میلیون و ۱۱۵ هزارتن و به […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ تشریفات صادرات کالا از گمرکات استان اصفهان به مقصد ۹۲ کشور جهان صورت پذیرفته است.

وی در ادامه افزود: طی این مدت صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان؛ به میزان ۲ میلیون و ۱۱۵ هزارتن و به ارزش یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار بوده است که تقریبا معادل مدت مشابه سال قبل می باشد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خاطر نشان کرد: حدود ۶۸ درصد از تشریفات کالاهای صادراتی استان در خارج از اماکن گمرکی و در محل واحدهای تولیدی و انبار صاحب کالا به صورت ارزیابی در محل و ۳۱ درصد به صورت حمل یکسره و فقط ۱ درصد کالاهای صادراتی تخلیه در انبارهای گمرک داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۷۵۹ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: طی این مدت ۸۷ درصد از کل محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان شامل؛چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی، فرش ماشینی و دستباف، محصولات لبنی و مس و مصنوعات آن بوده است.

رسول کوهستانی پزوه تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۹۲ کشور برشمرد و تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۸۲ درصد از کل صادرات گمرکات استان اصفهان به پنج کشور عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی بوده است .