به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از شناسایی ۸۸ گلوگاه ترافیکی در شهر اصفهان خبرداد. حسین حق‌شناس با اشاره به شناسایی۸۸   گلوگاه ترافیکی در سطح معابر شهر اصفهان گفت: این گلوگاه‌های ترافیکی، نقاطی هستند که تردد و عبور مرور ترافیک به واسطه عوامل مختلف در آن، با اختلال مواجه می‌شود. […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از شناسایی ۸۸ گلوگاه ترافیکی در شهر اصفهان خبرداد.

حسین حق‌شناس با اشاره به شناسایی۸۸   گلوگاه ترافیکی در سطح معابر شهر اصفهان گفت: این گلوگاه‌های ترافیکی، نقاطی هستند که تردد و عبور مرور ترافیک به واسطه عوامل مختلف در آن، با اختلال مواجه می‌شود.

وی بیان کرد:عرض کم معابر، وجود تداخلات ترافیکی، تردد حجم عمده در ورودی یا خروجی معابر، وجود تقاطع‌های مجاور هم، ناایمن بودن و حرکت‌های خلاف جهت، پارک‌های بیش از حد ظرفیت و توقف‌های دوبل، همچنین تخلیه نشدن تقاطع‌ها، از جمله عوامل ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی در شهر است.

حق شناس افزود: بر اساس اصول مهندسی ترافیک پس از شناسایی گلوگاه‌های ترافیکی و ارزیابی فنی آن، بر اساس سیاست‌های مدیریتی در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت، و بلند مدت، تصمیمات اتخاذ شده اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اصلاح هندسی فرماندهی و زمانبندی تقاطع، یکطرفه سازی، احداث راستگرد، آزادسازی مسیر و اتصالات، ایجاد خط ویژه یا خط پرش به انضمام استفاده از عامل پلیس یا همیار ترافیک و خودروی ثبت تخلف ایستایی اشاره کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار داشت: بیشترین تعداد گلوگاه ترافیکی به ترتیب در مناطق ۴ ،۳، ۸ و کمترین آن در منطقه ۹ شهرداری است.