به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که به بهانه برنده شدن در قرعه کشی خودرو پس از اخذ اطلاعات کارت بانکی و رمز یکبار مصرف افراد اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کرد خبرداد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه شخص […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که به بهانه برنده شدن در قرعه کشی خودرو پس از اخذ اطلاعات کارت بانکی و رمز یکبار مصرف افراد اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کرد خبرداد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی خودرو، با وی تماس تلفنی برقرار کرده و با اقدامات فریبنده از وی کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: متهم با استفاده از ترفندهای فریبنده، مالباخته را ترغیب به ارائه اطلاعات کارت بانکی جهت واریز هزینه صدور حواله خودرو کرده و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی می کند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: در این خصوص با اقدامات هوشمندانه مأموران، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای بهره‌مندی از جوایز مسابقات و قرعه کشی‌ها نیاز به واریز وجه نمی‌باشد و فریب این‌گونه کلاهبرداران تلفنی را نخورند و از ارائه اطلاعات هویتی و حساب بانکی به افراد ناشناس خودداری کنند، همچنین جهت دریافت اطلاعات و اخبار مربوط به ثبت نام خودرو به سایت های رسمی و معتبر خودروسازان مراجعه و از باز کردن لینک های ناشناس و جعلی در شبکه های اجتماعی یا پیامک های دریافتی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.