به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای زکات استان اصفهان گفت: زکات فقط در دین اسلام نیست، بلکه در همه ادیان آسمانی یکی از واجبات مهم است . آیت الله طباطبایی نژاد در جشنواره زکات شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه، با اشاره به اینکه زکات فقط در دین اسلام نیست، بلکه در همه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای زکات استان اصفهان گفت: زکات فقط در دین اسلام نیست، بلکه در همه ادیان آسمانی یکی از واجبات مهم است .

آیت الله طباطبایی نژاد در جشنواره زکات شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه، با اشاره به اینکه زکات فقط در دین اسلام نیست، بلکه در همه ادیان آسمانی یکی از واجبات مهم است، اظهار داشت: حضرت عیسی (ع) در گهواره با مردم سخن گفت و تاکید فرمود: من پیغمبر خدا و بنده خدا هستم، کتاب آسمانی بر من نازل شده و از طرف خدا برای برپایی نماز و زکات به من وصیت شده است.

وی با بیان اینکه در اکثر آیات قرآن، نماز و زکات با هم ذکر شده است، ادامه داد: مطرح شدن “نماز و زکات” در کنار هم، بدین دلیل است که در بین همه عبادات بدنی، اولین عبادت “نماز” و در بین عبادات مالی اجتماعی، اولین عبادت “زکات” است.

آیت الله طباطبایی نژاد سود این عبادت مالی اجتماعی را برای انتفاع نیازمندان خواند و افزود: زکات مستحبی نیز به تعبیر قرآن، همان صدقه می باشد که با پرداخت زکات، انسان تذکیه و اموالش با برکت می شود.

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه اصفهان همچنین زکات را از ارکان دین اعلام کرد و گفت: در روایات آمده که اسلام بنا شده بر ۵ پایه، نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است که در این ۵ رکن، آنچه بیش از همه سفارش شده ولایت است، چرا که اگر ولایت نباشد ارکان دیگر بدرستی انجام نمی گیرد.