به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد و نسبت به بارش‌های سیلابی در استان‌های پربارش هشدار داد. فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در جنوب‌غرب، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد و نسبت به بارش‌های سیلابی در استان‌های پربارش هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در جنوب‌غرب، غرب، شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران فعال است که این سامانه سبب رگبار، رعدوبرق و وزش بادشدید و احتمال تگرگ خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در غرب سواحل شمالی نیز طی امروز رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی شده است که شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی است که در ارتفاعات این استان‌ها احتمال بارش برف وجود دارد.

گودرزی توضیح داد: امروز پدیده غالب در بیشتر مناطق کشور وزش باد است که در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک می‌شود. برای فردا در برخی مناطق غرب،شمال‌غرب و سواحل غرب دریای خزر به ویژه استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. طی فردا در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از روز شنبه روند افزایش دما در کشور پیش‌بینی شده است.

گودرزی گفت: تهران امروز آسمان ابری دارد که در برخی ساعت‌ها همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید است. امروز بیشینه دمای تهران ۲۲ و فردا به ۱۸ درجه خواهد رسید.