به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف و اجرای احکام قضایی (قلع و قمع و خلع ید) بیش از ۵۶.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ خبر داد. ، سرهنگ امیرسعید باقری اظهار داشت: با تلاش‌های به عمل آمده، در سال ۱۴۰۲، تعداد ۲۲ […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف و اجرای احکام قضایی (قلع و قمع و خلع ید) بیش از ۵۶.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

، سرهنگ امیرسعید باقری اظهار داشت: با تلاش‌های به عمل آمده، در سال ۱۴۰۲، تعداد ۲۲ مورد حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان اجرایی شد.

وی افزود: این احکام به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، صادر و اجرا شده است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بیان کرد: با اجرای این احکام در مجموع ۵۶.۸ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده و نسبت به قلع‌وقمع و خلع ید آن اقدام شد.

وی با بیان اینکه ارزش این اراضی رفع تصرف شده در مجموع افزون بر ۷۹۰ میلیارد تومان است، گفت: علاوه بر این موارد با پیگیری‌های به عمل آمده در سال گذشته هشت فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است.

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع‌وقمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه نخواهد داشت؛ لذا با تمام تلاش دست متصرفان را از تصرف این اراضی کوتاه می‌کنیم.