به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس در یادداشتی نوشت: گفت: دیوارهای اطراف پلیس، شیشه ای هستند و همه شهروندان می توانند اعمال و رفتار ماموران پلیس را به نظاره بنشینند. پلیس مثل هوا همیشه نیاز است؛ حضور پلیسِ محبوب و مقتدر به نفع همه شهروندان است؛ پس عاقلانه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس در یادداشتی نوشت: گفت: دیوارهای اطراف پلیس، شیشه ای هستند و همه شهروندان می توانند اعمال و رفتار ماموران پلیس را به نظاره بنشینند.

پلیس مثل هوا همیشه نیاز است؛ حضور پلیسِ محبوب و مقتدر به نفع همه شهروندان است؛ پس عاقلانه نیست هیچ فرد، نهاد و سازمانی خدشه‌ای به اقتدار پلیس وارد کند.

به همه کسانی که دارای جغرافیای مشترک هستیم و تاریخ چند هزار ساله مان بر آن بار شده یادآور می‌شوم برای اینکه بتوانیم در سایه امنیت بیاساییم باید در چارچوب قوانینش گام برداریم و پلیس نیز برای حراست از حریم همه شهروندان در جای جای کشور آماده‌ی اقدام و عمل است.

فراجا استاندارد دوگانه‌ای ندارد و در هر حالتی عدالت انتظامی و رفتار و کنش یکسان را در دستور کار خود دارد؛ برای باز ماندن چتر سبز امنیت  بر سر شهروندان؛ پلیس در ماموریت های متنوع و متعدد از جان خود نیز می گذرد که انکار پذیر نیست.

می توان گفت دیوارهای اطراف پلیس، شیشه ای هستند و همه شهروندان می توانند اعمال و رفتار ماموران پلیس را به نظاره بنشینند و طبیعتا فراجا ماموریت و فعالیت پنهانی ندارد و خود را با همه عملکردش در معرض عموم قرار داده و به همین دلیل گاهی نیز مورد نقد و قضاوت ناصحیح و غیر منصفانه قرار می گیرد.

قوانین، توسط مبادی ذیربط از پیش تعیین و به فراجا ابلاغ شده اند؛ ما نیز در تراز دستگاه های خدمتگزار به جامعه، موظف به عملیاتی کردن آن هستیم؛ هر چند که ملاکِ عمل پلیس، مراعات حقوق شهروندان، فارغ از هر نوع جنس،  نژاد، نظر و دیدگاه است.

پلیس همواره سعی دارد نرخ وقوع انواع بزه و جرم  را در کشور پایین بیاورد اما اگر فردِ قانون گریز و امنیت ستیزی، بخواهد حقوق سایرین را با رفتار و اعمال خود به مخاطره انداخته و ضرری را متوجه جامعه نماید، بلافاصله پلیس را مقابل خود می بیند.

بی شک امنیت همانند سلامتی، نعمتِ پنهانی است که از دید عموم مغفول مانده و اگر خدای ناکرده واقعه‌ای رخ دهد؛ پی به اهمیتش می‌بریم.

کماکان قدردانِ همراهی و همکاری مردمان عزیزمان هستیم.