به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس دانشگاه اصفهان در نشست پرسش و پاسخ سالیانه با دانشجویان بین الملل تصریح کرد: دانشگاه خانه دوم شماست و هیچ فرقی بین دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی وجود ندارد. حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در این نشست ضمن استماع دیدگاه ها و نظرات دانشجویان بین الملل و پاسخ به سوالات […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس دانشگاه اصفهان در نشست پرسش و پاسخ سالیانه با دانشجویان بین الملل تصریح کرد: دانشگاه خانه دوم شماست و هیچ فرقی بین دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی وجود ندارد.

حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در این نشست ضمن استماع دیدگاه ها و نظرات دانشجویان بین الملل و پاسخ به سوالات مطروحه آنان اظهار کرد: قوانین و مقررات دانشگاه اصفهان برای همه دانشجویان یکسان است. اگر بخواهیم امتیازهایی به شما بدهیم این به معنی استثنا است. وقتی در این دانشگاه ثبت نام کردید و له عنوان دانشجو مشغول به تحصیل شدید ابتدا باید دوره های آموزش زبان فارسی را بگذرانید و با تسلط کامل به زبان فارسی سر کلاس ها حضور داشته باشید.

هرسیج در ادامه افزود: دیدگاه ما فرامکانی و فرازمانی است و از نظر مکتب اسلام دیدگاه جهانی ما باید مبتنی بر دیدگاه انسانی باشد. اگر امروز ما از مردم مظلوم غزه حمایت می کنیم به خاطر دیدگاه دینی و ملی نیست بلکه بر اساس دیگاه انسانی و اخلاقی از مظلومین جهان حمایت می کنیم زیرا بر این باوریم که مکتب ما جهانی است. پیامبر اسلام(ص) پیامبر جهان است و برای عالمیان فرستاده شده است.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: دید ما برای جذب دانشجویان غیر ایرانی دید جهانی است و ما بر این باوریم که جو حاکم در دانشگاه ،صمیمانه و دوستانه باشد

وی با بیان این که، سطح  علمی و آموزشی دانشگاه اصفهان بسیار عالی است تصریح کرد: هدف ما تربیت دانشجویانی است که بعد از فراغت از تحصیل، سفیر دانشگاه در سطح ملی و بین المللی باشند . به ویژه از دانشجویان غیر ایرانی انتظار می رود ضمن آشنایی با فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم کشور و شهری که در آن فارغ التحصیل می شوند، بتوانند معرف واقعی جامعه ایران اسلامی باشند.‌

هرسیج با تبیین هزینه های تحصیل یک دانشجو در دانشگاه اصفهان و سوبسید های دولتی تصریح کرد: نرخ آموزش در دانشگاه های ایران برای غیر ایرانیان بسیار مناسب و به صرفه است زیرا بحث مالی برای ما در مراحل آخر قرار دارد.

گفتنی است این دیدار صمیمانه، روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳  ساعت ۱۴ در پحل سالن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار و دانشجویان غیر ایرانی مسائل خود را مطرح و جمعی از اعضای هیات رئیسه به سوالات مطروحه پاسخ دادند.