به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از خرید ۵۰ اتوبوس دوکابین برای خطوط تندروی اتوبوسرانی شهر اصفهان خبرداد. ، محمد نورصالحی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه که با اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاون حمل‌ونقل […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از خرید ۵۰ اتوبوس دوکابین برای خطوط تندروی اتوبوسرانی شهر اصفهان خبرداد.

، محمد نورصالحی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه که با اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاون حمل‌ونقل و ترافیک برگزار شد، موضوع حمل‌ونقل عمومی و پاک، ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش قطار شهری برای تأمین ناوگان اتوبوس، بهره‌برداری مناسب از شبکه ریلی، همچنین تاکسی و ایستگاه‌های دوچرخه که در مترو پیش‌بینی شده است، مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه معاون حمل‌ونقل شهردار اصفهان گزارشی مربوط به کیفیت بهره‌برداری ارائه کرد و چالش‌ها، کمبودها و نظراتی که مردم در رابطه با شورای اسلامی شهر داشتند، بررسی شد؛ همچنین در رابطه با پیگیری‌ها برای اوایل مهر و مباحث ترافیک، بازسازی ناوگان اتوبوس و افزایش میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی بحث شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در جلسه تلفیق این هفته درباره یکی از پروژه‌های مهم ترافیکی شهر که در شورای ترافیک استان مطرح شده بود نیز بحث و تبادل نظر شد، تصریح کرد: این پروژه جزو پروژه‌های شاخصی است که باید زودتر کارهای اجرایی آن آغاز شود.

نورصالحی با اشاره به حسابرس منتخب شورای اسلامی شهر گفت: برای حسابرسی عملکرد شهرداری در سال ۱۴۰۱ گزارش مقدماتی آماده شده بود که با حضور مدیران شهرداری بند به بند، بحث و موارد قابل اصلاح مشخص شد تا گزارش نهایی آماده شود؛ برای حسابرسی ۱۴۰۲ شهرداری نیز به هیئت رئیسه برای انتخاب مؤسسه حسابرسی تفویض اختیار شد تا انجام و گزارش آن به شورا ارسال شود.

نورصالحی با بیان اینکه در حال حاضر چهار خط فعال تندروی اتوبوس و یک خط متروی فعال داریم که با احتساب خطوط فرعی اتوبوسرانی در مجموع بیش از ۱۰۰ خط اتوبوس فعال داریم، تصریح کرد: در خطوط تندرو با میانگین حدود پنج دقیقه سرفاصله مواجه هستیم و برای سایر خطوط میانگین بیشتر است.

وی با بیان اینکه همزمان به بازسازی اتوبوس‌ها و اضافه شدن اتوبوس می‌پردازیم، ادامه داد: تا کنون حدود ۲۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری کردیم که ۱۸۰ اتوبوس مربوط به سال ۱۴۰۰ است که از طریق وزارت کشور اقدام شد، اما هنوز تحویل داده نشده است، همچنین ۵۰ دستگاه اتوبوس دو کابین برای خطوط تندرو خریداری شده که باید به مرور وارد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اتوبوس‌های فعال سطح شهر از ۵۵۰ دستگاه در سال ۱۴۰۰ به حدود ۹۰۰ اتوبوس در حال حاضر فعال رسیده است، افزود: قصد داشتیم تا پایان سال به بیش از ۱۰۰۰ دستگاه و مطلوب که ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس برسیم، اما تلاش می‌کنیم برای مهر سال جاری این تعداد اتوبوس فعال را داشته باشیم، درواقع باید بیش از این تعداد باشد تا علاوه بر تعدادی که در حال تعمیر است مابقی در شهر فعال باشد.

نورصالحی تصریح کرد: مجموعه قطار شهری در طول سال گذشته حدود ۲۷ میلیون نفر جابه‌جایی مسافر داشته است که هدف در سال جاری ۳۰ میلیون نفر است؛ این اتفاق با کاهش سرفاصله و لینک شدن خطوط اتوبوسرانی به مترو رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان تاکسیرانی، نوسازی ناوگان انجام خواهد شد، گفت: پس از کرونا و راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌های معمولی در سطح شهر با افت راندمان مواجه بوده است که طبق پیش‌بینی تعدادی تاکسی جدید با کمک شهرداری و تخصیص وام اضافه می‌شود تا ناوگان تاکسیرانی در خطوطی که همچنان فعال است و متقاضی وجود دارد نوسازی شود؛ امیدوارم این اقدامات منجر به کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و افزایش وسایل نقلیه عمومی شود.