به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،آیت الله سیدیوسف طباطبایی در دیدار با مسئولین برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری مناطق ۲۱ گانه شهرستان اصفهان  با اشاره به لزوم مراقبت از انتخابات و برگزاری انتخابات سالم به عنوان مقدمه دستیابی به تمدن اسلامی اظهار داشت: باید در برگزاری انتخابات مراقب بود، زیرا ما باید تمدن اسلامی برسیم و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،آیت الله سیدیوسف طباطبایی در دیدار با مسئولین برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری مناطق ۲۱ گانه شهرستان اصفهان  با اشاره به لزوم مراقبت از انتخابات و برگزاری انتخابات سالم به عنوان مقدمه دستیابی به تمدن اسلامی اظهار داشت: باید در برگزاری انتخابات مراقب بود، زیرا ما باید تمدن اسلامی برسیم و در انتخابات، تمدن اسلامی این است که اگر صندوقی را در جایی قرار دادند، مردم بدون ناظر رأی خود را در صندوق قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که نباید در انتخابات تفاوتی بین نامزدها قرار داد گفت: اگر فردی نظری خواست، نظر خود را بگویید، اما در روز انتخابات به گونه ای نباشد که در اطراف صندوق، افراد نظری بدهند و باید اجازه دهیم مردم نظر و رأی خود را آزادنه در صندوق قرار دهند.

وی اضافه کرد: ما می خواهیم اسلام را پیاده کنیم و یکی از نکات اسلام، آزادی است، لذا هر فردی آزاد است رأی خود را داشته باشد و باید برنامه ما این باشد که اسلام پیاده شود و آن دموکراسی که دیگران می گویند و عمل نمی کنند ما باید به آن عمل کنیم، زیرا اسلام این گونه بیان کرده است که هر فردی در رأی و نظر خود آزاد است.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر انتخاب نامزد اصلح  تصریح کرد: یک مسئله رأی دادن است و مهم تر از آن به فرد درست رأی دادن است، لذا حق نداریم به فرد اشتباه رأی بدهیم و نباید طرفداری از یک خط سیاسی سبب شود به هر کاندیدی با هر شرایطی رأی دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در کار اجرایی به خصوص در روز انتخابات نباید تفاوتی بین نامزدها قرار دهیم و مردم نیز باید بتوانند به راحتی به کاندید مورد نظر خود رأی دهند و این یک وظیفه شرعی است که کاندید اصلح را شناسایی و انتخاب کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: به  کوری چشم دشمن با وجود تحریم ها و سختی ها ، ملت ایران ایستاده است و دولت را انتخاب می کند و باید بدانیم در تمام دوران انبیاء دشمن وجود داشته است و قرآن کریم نیز در این باره می فرماید ” کذلک جعلنا لکلّ نبیّ عدوّا شیاطین الانس و الجنّ یوحی بعضهم الی بعض ” لذا تا قیامت همواره در برابر خط درست، خط باطل قرار دارد و این خط باطل با دین و طریق حق مخالف است.

وی افزود: دشمنی دشمن نباید سبب عقب نشینی ما شود و این که برخی به عنوان اعتراض رأی ندهند این نهایت حماقت است، زیرا ضعف کشور سبب تهاجم دشمن می شود و اگر امروز کشور امنیت دارد به دلیل آن است که دشمن ترس دارد.

وی حماسه ملت ایران در دوران دفاع مقدس را سبب ترس دشمن عنوان کرد و ادامه داد: ملت ما در دوره ای که حتی اسلحه نداشتیم  در مقابل دنیا ایستاد و یک وجب از خاک خود را از دست نداد و این سبب قدرت و امنیت کنونی ایران است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در هیچ نقطه ای از دنیا این تعداد انتخابات برگزار نشده و این خود یک پایه قدرت است، لذا دلیل آن که رهبر معظم انقلاب  بر انتخابات تاکید می کند آن است که اگر دشمن این قدرت را نبیند و اختلاف و فاصله بین مردم و حکومت را مشاهده کند دست به تهاجم می زند، بنابراین باید با پیوستگی و همبستگی دشمن را ترساند، چرا که آنها دشمن اسلام هستند و امروز رأی دادن کمک به اسلام است.

در ابتدای این دیدار محمد علی احمدی، فرماندار اصفهان گزارشی از عملکرد و روند برگزاری انتخابات و تلاش دستگاه ها برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات ارائه کرد و اظهار داشت: در شهرستان اصفهان ۲۱ منطقه تشکیل شده و برای انتخابات پیش رو ۹۵۵ شعبه پیش بینی شده است.

وی افزود: برای این منظور کمیته هایی در فرمانداری تشکیل شده که کار فناوری، پشتیبانی ، امور اجرایی و بازرسی را انجام می دهند و هدف افزایش مشارکت مردم است.

احمدی عنوان کرد: در انتخابات پیش رو مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت اصولی است که مدنظر است و حدود ۲۰ هزار نفر برای برگزاری روند انتخابات در اصفهان بکارگیری می شوند.

وی با بیان این که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دو وظیفه به عهده مسئولان اجرایی است گفت: تلاش برای مشارکت و برگزاری درست انتخابات وظیفه امروز ما است.

فرماندار اصفهان حساسیت این انتخابات را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: انتخابات این دوره کاملا رقابتی است و رقابت جدی وجود دارد، لذا باید در خصوص سالم برگزار نمودن انتخابات بسیار مراقب باشیم و یکی از راه های آن آموزش است و باید آموزش را جدی گرفت.