به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی اتتظامی استان از اجرای طرح مصون سازی دانش آموزان از آسیب های اجتماعی و فضای مجازی با حضور کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس استان خبر داد. سرهنگ جهانگیر کریمی بیان کرد: آموزش و پرورش بستر بسیار مناسبی برای اجرای برنامه های پلیس در زمینه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی اتتظامی استان از اجرای طرح مصون سازی دانش آموزان از آسیب های اجتماعی و فضای مجازی با حضور کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس استان خبر داد.

سرهنگ جهانگیر کریمی بیان کرد: آموزش و پرورش بستر بسیار مناسبی برای اجرای برنامه های پلیس در زمینه پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی است و در همین راستا تفاهم نامه ای بین معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شده تا کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس حضور یافته و دانش آموزان را از خطراتی که آسیب های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی آنان را تهدید می کند آگاه سازند.

وی افزود: هم اکنون طرح مصون سازی دانش آموزان از آسیب های اجتماعی و فضای مجازی با مشارکت کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس استان در حال اجرا است و یکی از محورهای اصلی این طرح نیز فراهم آوردن زمینه آشنایی دانش آموزان و اولیای آنها و همچنین معلمان و مدیران مدارس با آسیب های اجتماعی و آسیب های فضای مجازی و ارائه راهکارهای مقابله با آنها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان پلیس در خصوص آسیب های جامعه اطلاعات جامع تری نسبت به افراد دیگر دارند اظهار داشت: حضور کارشناسان در سطح مدارس و بیان سوژه ها و داستان های واقعی از بین پرونده ها برای دانش آموزان و اولیای آنها می تواند کمک بسیار زیادی به پیشگیری از بزه و بزه دیدگی در جامعه کند.

سرهنگ کریمی به آسیب هایی که شبکه های اجتماعی موبایلی برای دانش آموزان به همراه دارد اشاره کرد و عنوان داشت: امروز بسیاری از دانش آموزان به دلیل کنجکاوی وارد شبکه های اجتماعی موبایلی می شوند و چون آگاهی درستی از این شبکه ها ندارند دچار آسیب می شوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تعداد شکات و متهمان حوزه جرایم فضای مجازی در سنین پایین نسبت به سال گذشته کمی بیشتر شده است گفت: ورود ناآگاهانه دانش آموزان به شبکه های اجتماعی موبایلی یکی از نگرانی ها و دغدغه های خانواده ها است که امیدواریم با حضور کارشناسان پلیس در سطح مدارس این دغدغه ها رفع شود.