به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۴ هزار واحد تولید و توزیع طلا در اصفهان فعال هستند . سید وحید دزفولی در نشست هیات تجاری روسیه با تعدادی از فعالان اقتصادی استان اصفهان در بخش طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی بیان کرد: در حال حاضر حدود […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۴ هزار واحد تولید و توزیع طلا در اصفهان فعال هستند .

سید وحید دزفولی در نشست هیات تجاری روسیه با تعدادی از فعالان اقتصادی استان اصفهان در بخش طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار واحد تولید و توزیع طلا در اصفهان فعال هستند و امروز بزرگان این صنف در اینجا حضور دارند تا بتوانند با طرف‌های روس تعاملات خوبی داشته باشند، اتاق بازرگانی اصفهان نیز آماده برنامه‌ریزی به منظور توسعه روابط میان تجار اصفهانی و روسی است.

افزایش تعاملات فعالان اقتصادی صنعت طلا و جواهر اصفهان و روسیه

وی ادامه داد: از گسترش همکاری‌های اقتصادی با طرف روس استقبال می‌کنیم و آماده افزایش تعاملات هستیم، اصفهان در زمینه معادن و سنگ‌های قیمتی دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور است و فعالان اقتصادی بزرگی در این بخش دارد، صنعت و هنر در اصفهان با یکدیگر آمیخته هستند و نتیجه آن خلق محصولات با ارزش و با کیفیت است.

در ادامه، گلازونوف آرتورGLAZUNOV ARTHUR، رئیس دپارتمان تنظیم مقررات ایالتی فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی وزارت دارایی روسیه اظهار کرد: اصفهان شهری با ظرفیت‌های بسیار در بخش‌های مختلف است؛ لذا آماده افزایش همکاری‌های اقتصادی با تجار این استان هستیم، در این سفر تلاش داریم بتوانیم با تجار اصفهان به مذاکره بپردازیم و قدم‌های خوبی در جهت مبادلات بیشتر برداریم.

حمیدرضا نیکخواه، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان نیز عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نوع صنایع‌دستی در اصفهان تولید می‌شود و این شهر مهد هنر و صنعت است، در سال‌های ۸۸ تا ۹۰ این استان قطب صادرات طلا بود و بیشترین میزان صادرات را داشت، اما به مرور و به دلیل اعمال حداکثری تحریم‌ها میزان صادرات و تجارت خارجی کاهش یافت؛ اما اکنون این آمادگی وجود دارد که میزان تعاملات را افزایش دهیم.