به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر بر اساس آمارها حدود ۲۰۰ خدمت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند، شاید شهروندان از بخش زیادی از این خدمات اطلاع نداشته باشند و در این زمینه نیز باید تلاش بیشتری […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر بر اساس آمارها حدود ۲۰۰ خدمت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند، شاید شهروندان از بخش زیادی از این خدمات اطلاع نداشته باشند و در این زمینه نیز باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی در رابطه با هوشمندسازی شهر اظهار کرد: استان‌های بزرگی همچون اصفهان که جمعیتی بیش از دو میلیون نفر دارند، باید زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی را فراهم کرده باشند.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به رویکردی که در تمام جهان نسبت به این موضوع وجود دارد، فعالیت‌های قابل توجهی صورت گرفته است، هرچند که تا وضعیت مطلوب فاصله داریم، اما اقدامات انجام شده به‌ویژه راه‌اندازی اپلیکیشن «اصفهان من» یکی از نمونه‌های فاخر در این حوزه است، چراکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به آن از خدمات غیرحضوری بهره‌مند شوند. همچنین در بخش‌های دیگر از جمله حمل‌ونقل و ترافیک بحث هوشمندسازی بسیار جدی است، زیرا می‌توانیم عقب‌ماندگی‌های سخت‌افزاری را از طریق نرم‌افزارها جبران کنیم.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از زیرساخت‌های موجود باید بهترین استفاده را داشته باشیم؛ برای دستیابی به این مهم نیز در سطح شهر شاهد استفاده از دوربین‌های متعدد هستیم که کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند، البته بحث خدمات‌دهی به‌صورت هوشمند به شهروندان از جمله در خطوط اتوبوس‌رانی وجود دارد و نمونه بارز آن اطلاع از زمان ورود اتوبوس به ایستگاه مربوطه از طریق استفاده از نرم‌افزار است.

این مقام مسئول بیان کرد: زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی یکی دیگر از این موضوعات است‌، هرچند تاکید می‌کنم شرایط باید از این بهتر باشد؛ در حال حاضر بر اساس آمارها حدود ۲۰۰ خدمت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند، شاید شهروندان از بخش زیادی از این خدمات اطلاع نداشته باشند و در این زمینه نیز باید تلاش بیشتری صورت گیرد.