به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان«مشق مادر» برگزار می‌شود. اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته های نستعلیق و شکسته نستعلیق با عنوان «مشق […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان«مشق مادر» برگزار می‌شود.

اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته های نستعلیق و شکسته نستعلیق با عنوان «مشق مادر» در حوزه هنری مراکز استان‌ها برگزار می گردد.

حوزه هنری استان اصفهان نیز همزمان با سراسر کشور میزبان اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران است.

بداهه نویسی “مشق مادر” به صورت همزمان در روز میلاد حضرت فاطمه(س) جمعه ۲۳ دیماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به میزبانی حوزه هنری ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

بانوان خوشنویس اصفهانی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این جشنواره باشماره تلفن ۰۳۱۳۲۲۱۷۵۳۹و شماره  همراه ۰۹۹۰۴۴۴۲۵۶۰۱ تماس حاصل فرمایند و یا به نشانی اصفهان،خیابان استانداری، گذرسعدی، عمارت سعدی، واحدتجسمی مراجعه نمایند.

از شرایط حضور در این جشنواره می توان به موارد زیر اشاره کرد.

فقط آثاری در داوری جشنواره شرکت داده می‌شوند که در زمان برگزاری رویداد به صورت حضوری تولید شده و برچسب مشخصات هنرمند، پشت اثر الصاق شده باشد.

عبارات و اشعار مورد نظر در روز بداهه نویسی در اختیار هنرمندان حاضر قرار داده خواهد شد. آثار تولیدی پس از جمع آوری توسط حوزه هنری استان، مهر و موم شده و بلافاصله برای برگزاری جلسه داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهند شد. هنرمندان می توانند آثار خود را در ابعاد و تکنیک دلخواه خلق نمایند. رنگ مرکب، رنگ کاغذ، جنس کاغذ و انتخاب دانگ قلم اختیاریست و هنرمند باید ابزار کار خود را همراه داشته باشند.