به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، یکصد و پنجاهمین نشست شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای عالی و با حضور ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای شورا در محل این سازمان برگزار شد. در ابتدای این نشست، دکتر محمد مهدی اسماعیلی ضمن تقدیر […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، یکصد و پنجاهمین نشست شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای عالی و با حضور ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای شورا در محل این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر محمد مهدی اسماعیلی ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت های تحولی در سازمان و توجه به اعزام نیروهای کارآمد، مسلط به حوزه ماموریت، جوان و انقلابی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اسناد بالادستی، نقش مهم قرارگاه فرهنگی فعالیت های نظام در خارج از کشور را برعهده دارد و ضروری است تا گام ها و برنامه های پیش بینی شده در راستای تحقق این جایگاه طراحی و اجرایی شود و ظرفیت های داخلی نیز در مجموعه ها و نهادهای مختلف و متنوع به کار گیری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به ضرورت خدمت رسانی فرهنگی به ایرانیان مقیم خارج از کشور اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، امروز در کنار تحریم ها و توطئه های مختلف دشمن در سطح منطقه ای و بین المللی، با جنگ ترکیبی دشمن در سطح گسترده که ناامید کردن مردم و تلاش برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در راستای حل مشکلات و رفع موانع را هدف قرار داده اند ، مواجه است . ضروری است دستگاههای فرهنگی و به ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تعامل فرهنگی با کشورهای مختلف و به ویژه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود، فعالیت جدی تری را دنبال نمایند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اشاره به ضرورت های موجود، گزارش برخی اقدامات و فعالیت‌های سازمان را ارائه کرد و گفت: خوشبختانه در دوره جدید تلاش گردیده با تقویت جایگاه رایزنی های فرهنگی و در همکاری با بخش های مختلف، تحولات محتوایی و شکلی طراحی و عملیاتی گردد و این مهم با همکاری تمامی دستگاه ها و کنشگران غیر دولتی وبومی محقق خواهد شد.

در ادامه این جلسه اعضا محترم در خصوص دستورات جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیرامون فعالیتهای فرهنگی بین المللی از جمله توسعه فعالیت های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، تقویت رایزنی های فرهنگی، هماهنگی دستگاههای فرهنگی فعال در خارج از کشور با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مقابله با تروریسم رسانه ای و … گفتگو نموده و مواردی را به تصویب رساندند.