به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی باعث قوت منطقه و جهان اسلام خواهد بود. عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران در دیدار با سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان بیان داشت:موقعیت اسلامی، جغرافیایی و اثرگذاری جهانی جمهوری اسلامی ایران قابل […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی باعث قوت منطقه و جهان اسلام خواهد بود.

عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران در دیدار با سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان بیان داشت:موقعیت اسلامی، جغرافیایی و اثرگذاری جهانی جمهوری اسلامی ایران قابل احترام است و منجر می‌شود همکاری دو کشور برپایه احترام پیش برود.

وی اصفهان را شهر بسیار زیبایی توصیف کردو افزود:تلاش می‌شود با ابعاد مختلف این شهر آشنا شویم و روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی رو به پیشرفت و این پیشرفت به خاطر اراده قوی میان رهبران دو کشور است.

سفیر عربستان سعودی در ایران ، ارتباطات میان رئیس جمهور ایران و ولیعهد عربستان سعودی را در راستای ایجاد روابط قوی و مستحکم برشمرد و گفت: برای حل چالش‌های میان دو کشور اراده قوی وجود دارد و درصدد هستیم این خدمات در راستای جهان اسلام باشد.

عبدالله بن سعود العنزی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و کشوری محوری است و می‌دانیم که احترام متقابل و نزدیکی میان دو کشور اتفاقات خوب آینده را رقم خواهد زد همچنین مصلحت منطقه بر این ارتباط دوگانه است.

سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: ایران کشور مسلمان و برادر ما است و همکاری ما لازم است بر پایه مصلحت باشد تا بتواند باعث خیر و نیکی میان دو کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: حجاج ایرانی با احترام مناسک خود را به جای می‌آورند، زیرا موقعیت اسلامی، جغرافیایی و اثرگذاری جهانی ایران قابل احترام است و منجر می‌شود همکاری دو کشور برپایه احترام پیش برود.

سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: اصفهان از استان‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و در حوزه‌های اقتصادی توانمند است از این رو می‌تواند زمینه‌ساز تعاملات بسیاری باشد.

وی ادامه داد: روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی رو به پیشرفت و این پیشرفت به خاطر اراده قوی میان رهبران دو کشور است.

استاندار اصفهان در این دیدار، عربستان سعودی را به عنوان یکی از کشور‌های بزرگ اسلامی دانست و افزود: معتقدیم اگر بین امت اسلام ارتباطات عمیق‌تری برقرار شود در نهایت با موفقیت‌های بزرگ نیز مواجه خواهیم شد.

سیدرضا مرتضوی گفت: در اصفهان به عنوان یکی از استان‌های راهبردی ایران ظرفیت‌های متعدد اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، علمی و فناوری، گردشگری، فرهنگی و هنری فراهم است که می‌تواند به گسترش روابط دو کشور کمک کند.

وی افزود: امنیت، آرامش، اقتصاد پویا و حرکت‌های پرشور میان دو کشور تأثیر بسزایی در آینده امت اسلام خواهد داشت.

سیدرضا مرتضوی گفت: اصفهان آماده نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف میان دو کشور است که می‌تواند زمینه ساز افق روشن برای جهان اسلام باشد.