به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،در نخستین همایش ملّی چشم‌انداز ایمنی و بهداشت شغلی از گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان اصفهان به عنوان رئیس مرکز برتر کشور و از مدیر عامل شرکت نفت جی به عنوان کمیته حفاظت فنی برتر تقدیر شد. محمد مغزی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،در نخستین همایش ملّی چشم‌انداز ایمنی و بهداشت شغلی از گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان اصفهان به عنوان رئیس مرکز برتر کشور و از مدیر عامل شرکت نفت جی به عنوان کمیته حفاظت فنی برتر تقدیر شد.

محمد مغزی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: با حضور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان استاندارد کشور، رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، بازرسان روابط کار سراسر کشور، مدیران روابط کار ادارات‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور که  در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد از زحمات و تلاش‌های مریم الماسی رئیس گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان اصفهان تقدیر شد.

در نخستین همایش ملّی چشم‌انداز ایمنی و بهداشت شغلی که با محوریت مقاوله‌نامه ۱۵۵ سازمان‌ بین‌المللی کار برگزار شد؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش بی‌وقفه فعالان و دست‌اندرکاران حوزه ایمنی و بهداشت شغلی را ارج نهاد و از همه تلاش‌های ایشان تشکرکرد.

در متن لوح تقدیر که به امضاء وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است خطاب به رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت استان اصفهان آمده است:

دستیابی به محیط کار ایمن و سالم مرهون تلاش گسترده متخصصانی است که دانش، تخصص و عمر گرانبهای خود را سرمایه‌ای برای اعتلای فرهنگ ایمنی و بهداشت شغلی قرار داده‌اند؛ طلایه‌دارانی که در عرصه خدمت‌رسانی خالق صحنه‌های باشکوه می‌باشند.بدینوسیله از زحمات و تلاش ارزشمند و صادقانه سرکار عالی در پیشبرد اهداف این حوزه قدردانی می‌نمایم.

سید صولت مرتضوی در این همایش طی سخنانی گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در محیط‌های کاری، بنگاه‌های اقتصادی و مدارک اداری و آموزشی پرداختن به موضوع ایمنی و بهداشت کار است.

وی تأکید کرد: اگرچه شعار «اول ایمنی و بعد کار» تقریباً در همه کارگاه‌ها و مراکز آموزشی ایمنی تبدیل به ملکه ذهن شده، اما نیاز است به موضوع ایمنی و بهداشت کار به‌دلیل آمار غیرقابل قبول حوادث، بیش از پیش بپردازیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس گزارش سازمان بین‌المللی کار، سالیانه چهار درصد تولید ناخالص کشورها بابت خسارات بیماری و حوادث شغلی هزینه می‌شود، این رقم از این حیث که چه خساراتی بر انسان‌های شریف و کارگران سخت‌کوش در سراسر جهان وارد می‌شود دارای اهمیت است.

براساس این گزارش در این همایش نیز از کتاب «حفاظت و بهداشت کار» با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان استاندارد ایران رونمایی شد.

بر اساس مقاوله‌نامه ۱۵۵ سازمان جهانی کار هر کشور عضو با توجه به شرایط و رویه‌های ملی و با مشورت با تشکل‌های کارفرمایی و کارگری منتخب، باید سیاست ملی منسجمی را در خصوص ایمنی و بهداشت شغلی و محیط کار تدوین و اجرا کند و به طور دوره‌ای مورد بازنگری قرار دهد.

لازم به ذکر است با استقرار دولت سیزدهم اقدامات موثری در باز مهندسی حوزه ایمنی و سلامت شغلی مبتنی بر تحول ساختاری در سطح کلان ملی شکل گرفت و مقاوله‌نامه شماره ۱۵۵ با موضوع “ایمنی و بهداشت شغلی” به عنوان محورهای راهبردی کلان ارتقای ایمنی و سلامت کار در سطح ملی محقق شد که نتایج آن در جهت گسترش فرهنگ ایمنی و بهداشت کار اثرگذار خواهد بود.