به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،برای نخستین بار با تلاش متخصصان و تعمیرکاران متخصص تجهیزات دوار کارگاه تعمیرات مکانیک تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه، زنجیر دمی‌بار ماشین شماره ۵ ریخته‌گری مداوم با موفقیت تعمیر و برای استفاده در خط تولید آماده‌سازی شد. سرپرست کارگاه تعمیرات تجهیزات دوار فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر و با اشاره به […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،برای نخستین بار با تلاش متخصصان و تعمیرکاران متخصص تجهیزات دوار کارگاه تعمیرات مکانیک تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه، زنجیر دمی‌بار ماشین شماره ۵ ریخته‌گری مداوم با موفقیت تعمیر و برای استفاده در خط تولید آماده‌سازی شد.

سرپرست کارگاه تعمیرات تجهیزات دوار فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر و با اشاره به نقش زنجیرهای دمی‌بار در فرایند ریخته‌گری گفت: زنجیرهای دمی‌بار ماشین‌های ریخته‌گری از تعدادی «عضو» تشکیل شده‌اند که توسط پین همانند دانه‌های زنجیر به هم متصل شده‌اند. این عضوها به شکلی حول محور پین‌ها می‌چرخند که امکان حرکت دورانی و در نتیجه کنترل و هدایت فرایند حرکت ذوب در ابتدای عملیات ریخته‌گری تختال را فراهم می‌آورند.

سعید مرادی گفت: زنجیرهای دمی‌بار به‌کاررفته در ماشین‌های ۱ تا ۴ پس از انقضای عمر مفید کاری برای دمونتاژ و بازسازی توسط تعمیرگاه مرکزی به کارگاه پیمانکار ارسال می‌شوند و پس از ترمیم و بازسازی به شرکت عودت داده می‌شوند؛ اما زنجیر دمی‌بار ماشین جدید ریخته‌گری شماره ۵ که به‌دلیل ساختار خاص خود تفاوت زیادی با زنجیر سایر ماشین‌ها دارد، در جریان دمونتاژ در کارگاه پیمانکار با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد به همین منظور، دمونتاژ دومین زنجیر تعمیری ارسال‌شده به تعمیرگاه مرکزی در دستور کار متخصصان تجهیزات دوار کارگاه تعمیرات مکانیک قرار گرفت.

در همین زمینه محسن باوی، فورمن تعمیرات تجهیزات دوار خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود مذاب سردشده بر روی اعضای زنجیر و جام‌شدن پین‌ها و همچنین وجود رطوبت و سرباره که کار تعمیر را بسیار سخت کرده بود، ابتدا بررسی‌های کارشناسی و فنی دقیق در مورد ساختار و جنس اعضای زنجیر و پین‌ها که از جنس فولاد MO40 هستند توسط کارکنان زحمتکش این کارگاه انجام شد. پس از آن قطعات زنجیر بدون وارد آمدن هرگونه عیب با اتکا به دانش و تخصص کارکنان این تعمیرگاه دمونتاژ و تعمیر شد.

غلامعلی عقیلی، تکنسین آماده‌ساز و تأیید کیفیت تعمیرات تجهیزات دوار نیز گفت: وجود تلرانس‌های دقیق ابعادی و هندسی و لزوم رعایت اندازه‌ها و هم‌راستایی محل پین‌ها در لینک‌ها از جمله مشکلات کار در حین عملیات مونتاژ برای حصول عملکردی مطلوب با عمر کاری قابل‌قبول بود که با همت همکاران توانمند تعمیرگاه مرکزی تحقق یافت و در فرایند تعمیر و بازسازی تجهیز، علاوه بر انجام کار با کیفیت و سرعت بسیار بالا، صرفه‌جوی اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای در هزینه تعمیر و بازسازی برای شرکت به ارمغان آورد.

سعید مرادی سرپرست کارگاه تعمیرات تجهیزات دوار فولاد مبارکه در خاتمه از حمایت‌های مدیر تعمیرگاه مرکزی، رئیس کارگاه تعمیرات مکانیک و همچنین از همکاری همکاران واحد تعمیرات ریخته‌گری قدردانی و تصریح کرد: این موفقیت ارزشمند همچنین حاصل خودباوری، همدلی و همکاری کارکنان تلاشگر تعمیرگاه مرکزی است و به‌عنوان تجربه‌ای ارزشمند در زمینه فعالیت‌های تعمیراتی به ثبت رسید.