به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام تلاش شورا این است که با تشکیل رصدخانه شهری اصفهان، مشکلی برای سایر کسب‌وکارها پیش نیاید. مصطفی نباتی‌نژاد با بیان اینکه جلساتی با اعضای شرکت مستقر در مجموعه جهان‌نما و آزادکارهای این مجموعه برگزار کردیم که دغدغه‌های آن‌ها نیز شنیده شد، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام تلاش شورا این است که با تشکیل رصدخانه شهری اصفهان، مشکلی برای سایر کسب‌وکارها پیش نیاید.

مصطفی نباتی‌نژاد با بیان اینکه جلساتی با اعضای شرکت مستقر در مجموعه جهان‌نما و آزادکارهای این مجموعه برگزار کردیم که دغدغه‌های آن‌ها نیز شنیده شد، اظهار کرد: در روزهای اخیر نگرانی‌هایی درباره بخشی از فضای در اختیار مستأجر مجموعه ارگ جهان‌نما که قرار بود به رصدخانه شهری اصفهان اختصاص یابد، وجود داشت که این دغدغه‌ها به شورای اسلامی شهر منعکس شد.

وی افزود: جلساتی با اعضای شرکت مستقر در مجموعه جهان‌نما و آزادکارهای این مجموعه برگزار کردیم که دغدغه‌های آنها نیز شنیده شد. جلساتی نیز با دیگر بخش‌های مدیریت شهری داشتیم که در آن موضوع پیگیری این دغدغه‌ها با بخش‌ها، در میان گذاشته شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تمام تلاش شورا این است که با تشکیل رصدخانه شهری اصفهان، مشکلی برای سایر کسب‌وکارها پیش نیاید.

وی با بیان اینکه قرار شد پیشنهادهای خوبی به شرکت حاضر در مجموعه جهان‌نما، ارائه شود، اما به دلیل پایان قرارداد مدیریت شهری و این شرکت، از نظر حقوقی چالشی به‌وجود آمد، گفت: تلاش شد که حضور بدون قرارداد در این مجموعه در حال حاضر مورد توجه نباشد، تا این مجموعه بتواند بدهی خود را بپردازد.

نباتی‌نژاد تاکید کرد: درخواست کردیم کاربری‌هایی که در اختیار سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی است و استعداد بهره‌مندی در فضای کار اشتراکی دارد، به این موضوع اختصاص داده شود؛ همچنین برای نخستین‌بار تعرفه بهای خدمات فضای کار اشتراکی در شورای اسلامی شهر مصوب شده است.

وی گفت: در زمینه فضای کار اشتراکی در یک فضای رقابتی، زیرساخت‌هایی با مالکیت بخش خصوصی به‌وجود آمده و شهرداری نیز زیرساختی را به نفع این زیست‌بوم و به‌صورت مشارکتی تأمین کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در خصوص فضای کار اشتراکی نگرانی وجود ندارد، گفت: سیاستی که شهردار اصفهان بر آن تاکید داشت نیز این است که پیشنهادهایی به مجموعه فعال در ارگ جهان‌نما ارائه شود تا بتوان از ظرفیت این ارگ به‌رغم سیاست تعدیل آزادکاری و تمرکز بر فعالیت‌های تخصصی شتاب‌دهنده این مجموعه، تا حدی که سایر کسب‌وکارها متضرر نشوند، استفاده کرد.

وی افزود: قرار است گفت‌وگوهایی بین شهرداری و مستأجر مجموعه ارگ جهان‌نما برگزار شود و نتیجه آن را مدیریت پروژه رصدخانه شهری اصفهان یا معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

نباتی‌نژاد اضافه کرد: رصدخانه شهری نه تنها تزاحمی با فضای کار اشتراکی نخواهد داشت، بلکه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین، نقش مؤثری در ایجاد زیرساخت‌های داده‌ای شهری و تهیه گزارش‌های تحلیلی مستند برای نهادهای علمی و تصمیم‌سازان شهری ایفا خواهند کرد.