به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه مسئله گزینش در استانداری امری حساس بوده، اظهار داشت: موضوع گزینش مسئله بسیار مهمی است و باید در مورد افراد دقیق بود. آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل گزینش و جمعی از کارکنان استانداری استان اصفهان صرف توجه به […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه مسئله گزینش در استانداری امری حساس بوده، اظهار داشت: موضوع گزینش مسئله بسیار مهمی است و باید در مورد افراد دقیق بود.

آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل گزینش و جمعی از کارکنان استانداری استان اصفهان صرف توجه به ظاهر افراد در گزینش نیروها را شاخصه نادرستی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این باید خانواده را بررسی کرد، چرا که خانواده بسیار مهم است و روحیه خانواده و فرهنگی که در آن بوده اند مهم می باشد.

وی اعتقاد و باور به ولایت فقیه را یکی از گزینه های با اهمیت در مسئله گزینش بیان کرد و افزود: افرادی که گزینش می شوند باید اعتقاد به ولایت فقیه داشته و باور آنها باشد و بدانند نظرات حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب طبق قرآن و اسلام است و چیزی از خود نمی گویند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم اعتقاد و باور به مسئله ولایت فقیه، کارآمدی نظام اسلامی را در اداره کشور مسئله مهمی دانست و گفت: این موضوع در دنیا نشان می دهد که اسلام می تواند کشور را به خوبی اداره کند و در واقع پیشبرد اسلام و یک کار جهادی به معنای واقعی است.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به این مسائل در جهاد تبیین و تحلیل درست روابط با سایر کشورها ، سلطه جویی را خط قرمز روابط بین المللی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در تبیین ها به این مسائل به صورت مفصل پرداخته نشده است و برخی حتی به این باور نرسیده اند که به چه علت در برابر آمریکا ایستاده ایم و نمی دانند که این مسئله وظیفه و سیاست دینی ما یا سیاست خارجی و شخصی ما می باشد.

عضو خبرگان رهبری  اضافه کرد: برخی سوال می کنند چرا با روسیه و چین همکاری می کنیم با وجود این که آنها کافر می باشند، این درحالی که در اسلام گفته نشده با کافر معامله نداشته باشیم و تنها باید با کافر حربی مقابله کنیم و سلطه آن را نپذیریم و آیه صریح قرآن است که می فرماید ” لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ”یعنی خداوند نهی نکرده که با آنها معامله و رفتار خوبی نداشته باشیم ، لذا کفاری که وظیفه داریم در مقابل آنها بایستیم، گروهی هستند که می خواهند مقابل دین ما بایستند و سلطه داشته باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیه ۱۲۰سوره مبارکه بقره یادآور شد: طبق این آیه شریفه یهود و نصاری هیچ گاه از ما راضی نخواهند شد تا این که از آنها تبعیت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آیه ۵۰ سوره مائده برخی افراد از روی ترس به سوی آنها می روند و نمی دانند که خداوند پیروزی را می آورد و سپس پشیمان می شوند ، اما آنها سستی و نوکری کردند و گاو شیرده کفار شدند.

امام جمعه اصفهان قصد آمریکا برای تسلط بر کشور را مانع ارتباط با این کشور بیان کرد و افزود: به دلیل این که آمریکا با دین ما مخالف است و می خواهد بر ما مسلط باشد .

وی عنوان کرد: امیرمومنان(ع) می فرماید: ” فان الحیاه فی موتکم قاهرین و الموت فی‌ حیاتکم مقهورین ” مرگ آن زمان است که زیر سلطه دیگران هستید.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر بیان نکات مهم در تبیین به ویژه عقاید و اقداماتی که در دوران انقلاب اسلامی و در دولت های مختلف انجام شده است تصریح کرد: اسلام می خواهد مسلمانان مستقل باشند و هیچ کافری بر آنها مسلط نباشد.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف از جمله تصفیه و انتقال آب، گسترش و توزیع برق و گاز در شهرها و روستاهای سراسر کشور و پیشرفت های نظامی پس از انقلاب اسلامی تبیین این مسائل را بسیار مهم بیان کرد و گفت: تبیین باید تبیین عقیده ای و هم چنین تبیین در زمینه کار باشد و اگر دشمنی دشمنان نبود بسیار بیشتر پیشرفت کرده بودیم و البته در برخی موارد دشمن به نفع انسان نیز کار می کند و باعث رشد می شود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش ضمن خدمت کارکنان امر بسیار مهمی است  و همه ما احتیاج به علم و دانایی داریم، علاوه بر این در گزینش بسیار دقت کنید و فردی که نمی تواند کار را اداره نماید نباید آن را انتخاب کرد.