به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت ۲۵ آبان روز اصفهان گفت: اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی فانوس ۲۵ آبان ماه همزمان با روز اصفهان و به میزبانی استان برگزار می‌شود. سرهنگ رضایی اظهار کرد:هر ساله جشنواره فانوس در موضوعات […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت ۲۵ آبان روز اصفهان گفت: اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی فانوس ۲۵ آبان ماه همزمان با روز اصفهان و به میزبانی استان برگزار می‌شود.

سرهنگ رضایی اظهار کرد:هر ساله جشنواره فانوس در موضوعات مختلف با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان و نوجوانان توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می گردد.

وی با اشاره باینکه بخش ویژه این جشنواره ” ۲۵ آبان” نام دارد، افزود: سایر بخش‌های جشنواره شامل هنرهای نمایشی، تلویزیونی و سینمایی، هنرهای تجسمی،موسیقی، سرود و رادیویی است.

این مقام مسئول گفت:تاکنون ۷ هزار و ۲۷۳ اثر به دبیرخانه اصفهان ارسال و ۷۴ اثر آثار برگزیده و ۸ اثر در بخش ویژه ۲۵ آبان به‌عنوان آثار برگزیده معرفی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: جشنواره فانوس فردا میزبان بیش از ۱۳۰ هنرمند از سراسر کشور در اصفهان است که در مراسم افتتاحیه جشنواره در گلستان شهدا حضور خواهند داشت.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه آشنایی هنرمندان سراسر کشور با فضای ۲۵ آبان اصفهان یکی از اهداف ششمین دوره جشنواره ملی فانوس است، ادامه داد: اختتامیه جشنواره در روز چهارشنبه ۲۵ آبان با حضور مسئولان لشکری و کشوری در تالار هنر اصفهان برگزار می‌شود.

دیدار ۷۰۰ نفر از مردم اصفهان در روز ۲۸ آبان با رهبرمعظم انقلاب

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان  از دیدار ۷۰۰ نفر از مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز اصفهان در روز ۲۸ آبان خبر داد.

سرهنگ محمد رضایی گفت:اصفهان در طول تاریخ به ویژه تاریخ انقلاب اسلامی در کشور نقش بی‌بدیلی داشته که عملیات محرم سال ۶۱ در دفاع مقدس از مهم‌ترین آنها می باشد.

وی با اشاره به حضور رده‌های مختلف ارتش و سپاه و بسیج اصفهان در عملیات محرم در سال ۱۳۶۱ بیان داشت: در این عملیات یک هزار و ۲۵۰ شهید تقدیم‌ اسلام‌ شد که از این تعداد ۷۰ تن در حد فرمانده و ۲ فرمانده تیپ در این عملیات به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

سرهنگ رضایی افزود: همچنین ۳۷۰ نفر از این شهدا در روز ۲۵ آبان بر دستان مردم اصفهان تشییع شدند که از دلایل نامگذاری ۲۵ آبان به‌نام روز استان اصفهان، همین موضوع است.

وی با بیان اینکه در شورای انقلاب فرهنگی کشور ۲۵ آبان به عنوان روز اصفهان به‌ تصویب رسید، افزود: امسال همدلی و هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌ها در خصوص روز ۲۵ آبان با محوریت شهرداری اصفهان انجام شده است.

دبیر ستاد ۲۵ آبان گفت: در برنامه‌های بزرگداشت ۲۵ آبان امسال ۲ راهبردی اساسی در دستور کار قرار گرفت که یکی مردمی بودن برنامه‌ها بود و در راهبرد دوم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که همه شهروندان مخاطبان برنامه‌های ۲۵ آبان باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به حضور دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جشنواره گفت: به مناسبت ۲۵ آبان روز اصفهان به همت سپاه صاحب‌الزمان (عج) و پایگاه‌های مقاومت بسیج صدها برنامه در سطح شهر برگزار می شود.