به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده هلال بن علی از برپایی موکب امامزاده هلال بن علی(ع) در گلزار شهدای کرمان به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی خبر داد. سید جواد تکیه گفت: به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی موکب آستان مقدس امامزاده هلال بن علی بن ابیطالب(ع) آران و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده هلال بن علی از برپایی موکب امامزاده هلال بن علی(ع) در گلزار شهدای کرمان به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی خبر داد.

سید جواد تکیه گفت: به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی موکب آستان مقدس امامزاده هلال بن علی بن ابیطالب(ع) آران و بیدگل در گلزار شهدای کرمان، مشغول خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران سردار دل‌هاست.

وی افزود: موکب امامزاده هلال امسال برای دومین بار، از ۱۰ دی‌ماه در گلزار شهدای کرمان برپا شده است و تا یک روز پس از سالروز شهادت سردار سلیمانی، به خدمت‌رسانی خود ادامه می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تیم پشتیبان موکب حدود ۳۰ نفر را شامل می‌شود، افزود: با توجه به نیاز این منطقه به تأمین نان، در گام اول، یک نانوایی صنعتی تأسیس کردیم که روزانه، پنج هزار قرص نان برای پشتیبانی از سایر موکب‌های سازمان اوقاف تولید می‌کند، چنانکه ۱۲ استان به‌عنوان نمایندگان این سازمان برای خدمت‌رسانی به زائران مزار شهید سلیمانی موکب برپا کرده‌اند. علاوه بر این، ۱۲ هزار قرص نان نیز در دو نوبت از شهرستان آران و بیدگل ارسال شده است.

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده هلال بن علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: در کنار پخت نان ساده، یکی دیگر از فعالیت‌های موکب، پخت نان سنتی عباسعلی است که سوغات شهرستان آران و بیدگل بوده و به‌عنوان نذری نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این، زائران با انواع نوشیدنی‌های داغ نیز مورد پذیرایی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: با توجه به حضور انبوه جمعیت در گلزار شهدای کرمان و دشواری رفت‌وآمد، برنامه فرهنگی خاصی در موکب پیش‌بینی نشده است و فقط بروشورهایی که به معرفی امامزاده هلال بن علی بن ابیطالب(ع) اختصاص دارد، در میان زائران توزیع می‌شود.

  • نویسنده : به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی انجام شد ؛