به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که در فضای مجازی با ترفند ارائه اینترنت نیم بها، اقدام به کلاهبرداری از شهروندی کرده بود خبرداد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت اینترنت نیم بها مبلغ […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که در فضای مجازی با ترفند ارائه اینترنت نیم بها، اقدام به کلاهبرداری از شهروندی کرده بود خبرداد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت اینترنت نیم بها مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از حساب وی  به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در بررسی های کارشناسان پلیس مشخص شد مالباخته برای دریافت اینترنت نیم بها در یک کانال تبلیغاتی عضو و مبلغ ۵۰ هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت کرده است که در ادامه علاوه بر این که هدیه ای دریافت نکرده کل موجودی حساب وی یز برداشت شده است.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی های اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده جعلی بوده که از آن طریق اطلاعات حساب بانکی شاکی سرقت شده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به شناسایی متهم خاطر نشان کرد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژهای ارزان قیمت و مواردی دیگر را عرضه می کتتد که بیشتر این لینک ها کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می دهند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.