به گزارش پایگاه خبری پیداگر نیوز، به نقل از روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان،معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: ایجاد حس تعلق در کارکنان مهم‌ترین مولفه پدافند غیرعامل است که به خوبی در پالایشگاه اصفهان اجرایی شده و دیگر نهادها باید از آن الگو بگیرند. محمدرضا جان نثاری در جلسه نظارتی قرارگاه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگر نیوز، به نقل از روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان،معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: ایجاد حس تعلق در کارکنان مهم‌ترین مولفه پدافند غیرعامل است که به خوبی در پالایشگاه اصفهان اجرایی شده و دیگر نهادها باید از آن الگو بگیرند.

محمدرضا جان نثاری در جلسه نظارتی قرارگاه پدافند شیمیایی استان اصفهان که به میزبانی پالایشگاه اصفهان برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این پالایشگاه در زمینه تحقق پدافند غیرعامل اظهار داشت: اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل نیازمند همکاری همه مدیران شرکت‌های مستقر در این منطقه است و پیشنهاد می‌دهیم جلسه‌ای در این خصوص هر ۱۵ روز یکبار در این راستا برگزار شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهرک انرژی در منطقه غرب اصفهان در دستور کار است و تاکنون پیشرفت‌های خوبی را داشته است، ابراز داشت: ما در حوزه پدافند غیرعامل باید کارهای جدی و متناسب با شرایط روز انجام دهیم، در این منطقه با محوریت پالایشگاه اصفهان اتفاقات خوبی افتاده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان ضمن قدردانی از نگاه جدید ایجاد شده در هلدینگ پتروپالایش اضفهان تصریح کرد: توجه به نیروی انسانی و ایجاد حس تعلق در آنها یکی از اصلی‌ترین نیازها برای تحقق پدافندغیرعامل است و ضروری است که این امر در همه ادارات پیاده سازی شود، چرا که مهم ترین مولفه پدافندغیرعامل نیروی انسانی است.

‌وی همچنین به اجرای طرح ارزیابی مدیران در بخش‌های مختلف پالایشگاه اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این امر نیز در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها بسیار مهم است و ما نیز باید مدل این ارزیابی را در ادارات خود اجرایی کنیم.

همه شرکت‌های منطقه برای تدوین و تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل همکاری کنند

همچنین دکتر محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این جلسه با بیان اینکه ما در این هلدینگ با هدف جلوگیری از خام فروشی، افزایش سوددهی و کاهش چالش‌های زیست محیطی برنامه‌ریزی کرده و مطابق آن عمل خواهیم کرد، اظهار داشت: در گام نخست چارت سازمانی خود را اصلاح کرده و بر اساس پتروپالایش سازماندهی کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه چشم انداز ۵ ساله هلدینگ پتروپالایش اصفهان به خوبی مشخص شده است که در هر سال قرار است به چه نقطه‌ای برسیم، اضافه کرد: راهبردها و استراتژی‌ها تعریف شده، منابع مورد نیاز مشخص شده و برای تامین نیروی انسانی نیز از ظرفیت‌های بومی استان اصفهان استفاده کرده‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه در برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد کارکنان هلدینگ پتروپالایش اصفهان در سال ۱۴۰۵ به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰ نفر نیرو داریم و چارت خود پالایشگاه چهار هزار و ۶۶۰ نفر است و مابقی در شرکت‌های ایجاد شده فعالیت‌ خواهند داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۱۸ شرکت جدید در هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: همچنین مدیریت ریسک را در شرکت به صورت آنلاین راه‌اندازی کرده و ریسک‌ها را شناسایی و برای برطرف کردن آنها اقدام می‌کنیم.

قدیری با اشاره به راه‌اندازی ۱۰۰ کمیته بارش فکری در هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: ما سعی کردیم قالب‌های فکری را تغییر دهیم، مدیرانمان را ارزیابی کردیم، به آنها فرصت ارتقا دادیم و در صورت ناتوانی تغییراتی را اعمال کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در برنامه‌ریزی خود چشم انداز را برای تامین نیازهای ۲۰ سال آینده تعریف کرده‌ایم، افزود: دنیا به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی رفته و مسلما تا ۲۰ سال آینده این اتفاق به صورت کامل رخ می‌دهد، متاسفانه هیچ پالایشگاهی برای این امر برنامه ریزی نکرده و ما برنامه‌ریزی داریم، تمام محصولاتمان تا سال ۱۴۰۵ صادرات محور خواهد شد به جزبنزین و گازوئیل که محصولات استراتژیک هستند و در آینده باید برای آنها برنامه ریزی کنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه همه اتفاقاتی که در جامعه وجود دارد ناشی از ضعف مدیران است، ادامه داد: سهم تحریم‌ها در مشکلات پنج درصد است، ما باید برنامه داشته باشیم و با چشم انداز حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ما در گذشته راه‌های اشتباه زیادی را رفته‌ایم، گفت: در این زمینه در سال ۲۰۰۸ قراردادی با چینی‌ها برای ساخت و خرید رآکتورها برای پروژه RHU با تکنولوژی قدیمی بسته شد به مبلغ ۱۴۶ میلیون دلار که محقق نشد و امروز ما با انتقال تکنولوژی همین رآکتورها را در سال ۲۰۲۲ با ۱۱۵ میلیون دلار با شرکت ایتالیایی امضا کرده‌ایم که از همان ابتدا همه چیز به نام ایران ثبت شده و قرار است در بازه زمانی ۳۰ ماهه این پروژه تحویل شود.

قدیری با بیان اینکه ما در بحث پدافند غیرعامل نیز عملکرد خوبی داشتیم و همه طرح‌ها آماده شده است، اضافه کرد: البته این کار نیاز به کار جمعی دارد و باید دیگر شرکت‌ها نیز همراهی کنند تا از هر گونه تعرضی در امان باشیم.

وی با بیان اینکه با همکاری شرکت مشعل پویا از زیرمجموعه‌های پالایشگاه پارک ساخت را راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: برنامه ما در این شرکت با تامین زمین ۴۰ هکتاری این است که رآکتور اولی را ایتالیایی می‌سازند، رآکتور دومی را با همکاری شرکت ایرانی دانش بنیان و رآکتور سوم را با فناوری خودمان به صورت کامل تولید خواهیم کرد و رفته رفته تمام تجهیزات ابزار دقیق در این شرکت تولید خواهد شد و برای اولین بار با برند ملی این تجهیزات را تا ۲ سال آینده تولید خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه شرکت راهبرترابر انرژی نیز از دیگر برنامه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان است، افزود: این شرکت تاکنون ۱۰۰ دستگاه تانکر دارد و در سال ۱۴۰۵ به یک هزار دستگاه می‌رسد، ۷۰ واگن، ۱۰ کشنده و خرید کشتی در دستور کار این شرکت است و سعی کردیم هم استان اصفهان و هم کشور را در این زمینه بیمه کنیم و به نوعی پدافند غیرعامل را پیاده‌سازی کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ما دست پرورده انقلاب و بچه جنگ هستیم، ابراز داشت: از ۱۳ سالگی اعلامیه پخش می‌کردیم تا به جنگ رسیدیم و همچنان خود را خادم انقلاب می دانیم، در این مسیر سنگلاخ خیلی زیاد است اما باید به نتیجه برسیم، مدیرانی که ریسک پذیر هستند و مدیریت استراتژیک دارند باید در راس قرار گیرند.

قدیری با تاکید بر اینکه ما فرق و تبعیض را در پالایشگاه اصفهان از بین برده‌ایم، گفت: در بحث زن زندگی آزادی که دشمن به غلط در جامعه جا انداخته است ما با انتخاب حداقل ۱۰ مدیر خانم به واقعیت تبدیل کرده‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه ما برای پالایشگاه اصفهان ۷ میلیارد دلار پروژه تعریف کرده‌ایم و از سوی دیگر نیز هزینه‌ها را با تغییر مدل قرارداد به EPCM، راه‌اندازی سیستم ERP، ساخت تجهیزات در داخل و … کاهش داده‌ایم.