به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از اضافه شدن ۱۵۰ اتوبوس جدید تا مهرماه به ناوگان حمل‌ونقل اصفهان خبرداد. محمد نورصالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعال است،گفت:امیدواریم با مصوبات شورا و کمک دولت ۱۵۰ دستگاه خودرو دیگر تا […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از اضافه شدن ۱۵۰ اتوبوس جدید تا مهرماه به ناوگان حمل‌ونقل اصفهان خبرداد.

محمد نورصالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعال است،گفت:امیدواریم با مصوبات شورا و کمک دولت ۱۵۰ دستگاه خودرو دیگر تا مهرماه به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان اضافه شود.

توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر از وظایف مدیریت شهری است و تکمیل خط دو مترو هم در این راستا در دستور کار قرار گرفته است؛ همه توان و ظرفیت‌ها به کار گرفته شده است تا این خط به سرعت به بهره‌برداری برسد.

برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی نیز درصددیم با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان وام به شهروندان کمک کنیم تا آن‌ها بتوانند موتورسیکلت برقی خریداری کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با خط یک مترو روزانه ۱۲۰ هزار نفر جابه‌جا می‌شوند بر این اساس درصدد هستیم که در خط دو هم همین اتفاق رخ دهد و میزان استفاده شهروندان از خط دو افزایش پیدا کند.

نورصالحی با بیان آنکه طبق مصوبه خط یک مترو اصفهان تا ایستگاه قدس (فلکه دانشگاه صنعتی) است، اعلام کرد: علیرغم انتظار شهرداری شاهین شهر شاهین‌شهر برای ادامه خط یک مترو تا جاده شاهین‌شهر، بدلیل هزینه‌های سنگین مترو و اینکه خارج از محدوده شهر اصفهان است، این کار امکان‌پذیر نیست.

او افزود: اگر شاهین‌شهر توانایی اجرای ادامه مترو تا این شهر را ندارد، می‌تواند از طریق نماینده خود در مجلس از دولت کمک بگیرد

نورصالحی با اذعان به اینکه هزینه خط یک مترو از ایستگاه قدس تا شاهین شهر ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، توضیح داد: براین اساس مقرر شد شهرداری‌های اصفهان و شاهین‌شهر و صنایعی که در این مسیرها قرار دارند، هر کدام سه هزار میلیارد تومان از اعتبار آن را تأمین کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر ۷۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعال است، از این‌رو امیدواریم با پیگیری‌ها و مصوبات شورا و با کمک دولت ۱۵۰ دستگاه خودرو دیگر تا مهرماه به ناوگان اضافه شود تا مردم بتوانند بیشتر از این وسیله حمل‌ونقل عمومی در شهر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دولت برای واردات اتوبوس‌های کارکرده زیر پنج‌سال به برخی کلان‌شهرها مجوز داده است، بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری در تلاش برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور ترغیب آحاد جامعه به استفاده از این ناوگان و کاهش آلودگی در شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از حمل و نقل عمومی گفت: تلاش مجموعه مدیریت شهری افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور ترغیب آحاد جامعه به استفاده از این ناوگان و به تبع آن کاهش آلودگی است.

این مقام مسئول در ارتباط با  خط ۲ متروی اصفهان توضیج داد: هزینه متروی اصفهان سنگین و تکمیل مترو برای شهرستان‌های نجف‌آباد، شاهین شهر و بهارستان و برخی شهرهایی که مطرح است نیازمند حمایت‌های دولت می باشد.

نورصالحی بیان اینکه مدیریت شهری باید اطلاعات دقیقی در خصوص رینگ چهارم حفاظتی در اختیار شهروندان قرار دهد، افزود: این رینگ حفاظتی به طول ۷۸ کیلومتر است که ۴۶ کیلومتر آن در اصفهان و فعال و به سمت میدان دانشگاه صنعتی وسپس خمینی‌شهر می‌رود .

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری اجرای کامل رینگ چهارم و خط دو مترو اصفهان است که در این راستا تلاش می‌کنیم زمان اجرای خط دوم مترو را کوتاه‌تر شود.

وی در ارتباط با محیط زیست گفت: در حوزه زیست محیطی جلساتی را با معاون رئیس جمهور داشتیم، سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات پای کار آمده است که جای تشکر دارد.

نورصالحی ادامه داد: لازم است با صنایع آلاینده برخورد شود، در این راستا انتظار داریم صنایع به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری منتقل شوند که البته اقدامات خوبی در دست انجام است و نیازمند پیگیری مدیریت شهری و همکاری دولتمردان است

وی در ارتباط با بودجه شهرداری گفت: کل بودجه شهرداری ۲٠ هزار میلیارد تومان و بودجه حمل و نقل ۸ هزار و ۱٠٠ میلیارد تومان است که ۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به مترو است .

این مقام مسئول افزود: با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی تا پایان امسال پنج هزار میلیارد تومان دیگر بودجه به این حوزه  افزوده می شود.

نورصالحی با بیان اینکه هفته آینده تونل خط ۲ متروی اصفهان به میدان قدس می‌رسد، بیان داشت:درحال حاضر در ۱۶ ایستگاه مراحل نازک‌کاری و سفت کاری انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۲٠ پروژه‌ عمرانی در کل شهر اصفهان فعال است که تعداد زیادی از آن در محلات قرار دارد که اجرای این پروژه‌ها، هزینه‌های سنگینی در بر دارد.

وی با اشاره باینکه سال گذشته بودجه محلات ۴۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: امسال ۶٠٠ میلیارد تومان بودجه به محلات شهر اختصاص پیدا کرده است .

این مقام مسئول با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی برای رونق بخشی به هر محله براساس نیاز اجرا می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر برای حدود ۹۰ محله کمتربرخوردار در مناطق پانزده‌گانه حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان بودجه هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص آتش سوزی درختان گفت: خود شهرداری نیز در ارتباط با آتش سوزی درختان سطح شهر اصفهان شاکی است و باید با تمام عوامل آتش سوزی‌ها برخورد شود .

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرهنگ موضوع گسترده‌ای است که افراد بر اساس دیدگاه‌ها و نظرات خود آن را تعریف می‌کنند، برخی معتقد هستند که بالاترین کار فرهنگی در شهر این است که شهر تمیز و بدون ترافیک باشد.

وی افزود: همه به این موضوع واقف هستیم که شهرداری متولی کار فرهنگی در شهر نیست و دستگاه‌ها و نهادها در حوزه‌های مختلف مسئول اجرای کار فرهنگی در شهر هستند؛ معاون فرهنگی شهرداری نیز چشم‌انداز و برنامه‌هایی دارد که می‌تواند با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای آنها را بازگو و تبیین کند.