به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، براساس اعلام رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو دارای نقص فنی مورد از ۱۵ آبان ماه تا کنون مورد اعمال قانون قرار گرفتند. سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: باتوجه به افزایش آلاینده های جوی در شهر اصفهان و چندین شهرهمجوار تصمیمات مهمی از […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، براساس اعلام رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو دارای نقص فنی مورد از ۱۵ آبان ماه تا کنون مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: باتوجه به افزایش آلاینده های جوی در شهر اصفهان و چندین شهرهمجوار تصمیمات مهمی از سوی کمیته اضطرار مدیریت بحران استانداری اتخاذ شد که یکی از این تصمیمات نیز اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اصفهان و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و دارای نقص فنی و همچنین تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی بود.

وی افزود: در این خصوص بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ خودروی دارای نقص فنی اعمال قانون شده و بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروی دودزا نیز فک پلاک شده و به آنها پلاک تعمیری اختصاص داده شده تا ظرف ۴۸ ساعت به یکی از تعمیرگاه های مجاز مراجعه و عیب خودروی خود را برطرف کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: رانندگانی که پلاک تعمیری دریافت می کنند تنها پس از برطرف کردن عیب خودروی خود می توانند به پلیس راهور مراجعه و پلاک اصلی خود را تحویل بگیرند در غیر این صورت حق تردد با پلاک تعمیری در سطح شهر را نخواهند داشت.

این مقام انتظامی علاوه بر دوربین های هوشمند سطح شهر تیم های نظارتی پلیس هم به صورت میدانی در نقاط مختلف شهر حضور دارند و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده و دود زا به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی نیز می پردازند.

سرهنگ زارع ، خودداری از تردد های غیر ضروری، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، رفع نقص خودروها و انجام به موقع سرویس های خودروها و اخذ برگ معاینه فنی در زمان موعد مقرر را از جمله مواردی دانست که می تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

به گفته کارشناسان حوزه محیط زیست حدود ۷۰۶ درصد از آلودگی هوا در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان ناشی از تردد خودروها است و پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان هم به همین منظور از ۱۵ آبان ماه طرح تشدید مقابله با خودروهای دودزا و دارای نقص فنی را در دستور کار خود قرار داده است.