به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رییس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون به حوزه خودرو و قطعات، ۵ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است. «محمدرضا فرزین» در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رییس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون به حوزه خودرو و قطعات، ۵ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

«محمدرضا فرزین» در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال یکی از نمایندگان از وزیر صمت درباره علت تأخیر در واردات خودرو، گفت: در مورد ارز خودرو ما به تکالیف خود عمل کردیم. ما ارز مورد نیاز وزارت صنعت، معدن و تجارت را تخصیص دادیم و وزارت صمت باید برای آن برنامه‌ریزی کند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است. همچنین به حوزه خودرو و قطعات، تاکنون ۵ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

 

فرزین اظهار کرد: همان طور که وزیر صمت توضیح داد، واردات خودرو انجام شده است و اکنون نیز مذاکراتی برای واردات خودروهای برقی و معمولی و واردات خودرو از مناطق آزاد صورت گرفته و توافق لازم انجام شده است.

 

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ما نیز باید بر اساس منابع ارز را تخصیص دهیم، تصریح کرد: در ابتدای سال قرار بود ۲۹.۵ میلیارد دلار به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شود، اما گفته شد که کشور با مشکل مواجه می‌شود. در حوزه تخصیص ارز تلاش ما این است که ارز بر اساس نیاز هر بخش تخصیص پیدا کند.