احداث نیروگاه برق خورشیدی در محوطه شهرداری با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از احداث یک نیروگاه برق خورشیدی در محوطه شهرداری این منطقه با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد. ، مهدی سلطان‌آقایی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی سهم بسزایی در توقف تولید آلاینده‌های جوی و […]

 

احداث نیروگاه برق خورشیدی در محوطه شهرداری با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از احداث یک نیروگاه برق خورشیدی در محوطه شهرداری این منطقه با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

، مهدی سلطان‌آقایی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی سهم بسزایی در توقف تولید آلاینده‌های جوی و در نتیجه حفظ و نگهداری از محیط زیست دارد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در نظر دارد طی یک برنامه ۱۰ ساله با عنوان «شهرداری خورشیدی»، ۱۰۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی در سطح مناطق تأمین کند.

وی با بیان اینکه مدیریت منطقه هفت نیز نسبت به احداث نیروگاه برق خورشیدی با توان ۵۰ کیلووات در محوطه شهرداری این منطقه اقدام کرده است، افزود: این نیروگاه از ۱۰۰ عدد پنل خورشیدی تشکیل شده که هر پنل توان تولید پنج کیلو وات برق دارد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان اضافه کرد: برق حاصل از این نیروگاه‌ها به شبکه برق شهری متصل می شود تا در فصل تابستان کمبود برق در سطح منطقه را جبران کند.

وی با بیان اینکه این نیروگاه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال در محوطه شهرداری این منطقه احداث می‌شود، گفت: امید است در سال‌های آینده بتوانیم با افزایش احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی، مصرف برق شهر را تأمین کرده و گامی در مسیر حذف سوخت‌های فسیلی و حفظ محیط زیست برداریم.