به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در مجموع از سال ۱۳۹۹ تا کنون در استان اصفهان ۹۴۲ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است. علیرضا قاری قرآن رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در مجموع از سال ۱۳۹۹ تا کنون در استان اصفهان ۹۴۲ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

علیرضا قاری قرآن رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این استان اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۴۶ هزار نفر برای این طرح اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش های بعمل آمده افزون بر ۱۴۶ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.

وی افزود: از این تعداد بالغ بر ۸۰ هزار نفر متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده و مابقی (بیش از ۶۵ هزار نفر) مربوط به شهرهای جدید استان است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان افزون بر ۲۸ هزار و ۳۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن دارای پروانه ساختمانی است و تا کنون ۱۳ هزار واحد فونداسیون آن به اتمام رسیده است.

وی در خصوص وضعیت تسهیلات پرداختی اظهار کرد: مطابق با گزارشاتی که در یکصد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان ارائه شد تعداد برای بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ واحد قرارداد تسهیلات در بانک منعقد شده است.

قاری قرآن افزود: مبلغ قرارداد منعقد شده در مجموع برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و خودمالکی مبلغی بالغ بر هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این میزان قرارداد منعقد شده، برای افزون بر ۹ هزار و ۴۰۰ واحد قرارداد خودمالکی منعقد شده و تا کنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان واریز شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در جلسه شورای مسکن استان پیرامون تسهیلات بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفتگو و مقرر شد در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مدیران شعب بانک‌ها و این اداره‌کل برگزار و هماهنگی برای تخصیص مناسب تسهیلات انجام شود.

وی در خصوص تسهیلات ودیعه پرداخت شده بیان کرد: از سال ۹۹ تا کنون بیش از ۵۲ هزار و ۵۰۰ قرارداد ودیعه منعقد شده، مجموع این قرار دادها بیش از ۱ هزار میلیارد تومان بوده که ۹۴۲ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است.