به گزارش خبرنگار پیداگرنیوز، معاون امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:  در وقف نامه ها ۸۳۰ نیت احصا شده است. حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده در جمع اصحاب رسانه گفت:یکی از برنامه‌های مهم اوقاف در حوزه خدمات اجتماعی در رزمایش کمک مومنانه و مواسات همدلی بیش از ۲ میلیون بسته بهداشتی و معیشتی […]

به گزارش خبرنگار پیداگرنیوز، معاون امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:  در وقف نامه ها ۸۳۰ نیت احصا شده است.

حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده در جمع اصحاب رسانه گفت:یکی از برنامه‌های مهم اوقاف در حوزه خدمات اجتماعی در رزمایش کمک مومنانه و مواسات همدلی بیش از ۲ میلیون بسته بهداشتی و معیشتی توسط سازمان اوقاف کشور بین نیازمندان توزیع شده است.

وی در ارتباط  با وقف به عنوان چشمه همیشه جاری بیان کرد: فرهنگ وقف ریشه در تاریخ بشریت دارد و اسلام در این رابطه شکل و هدف معینی به وقف داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۸۳۰ نیت در وقف نامه ها احصا شده است، ادامه داد: ۲۰۵ هزار موقوفه با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ رقبه در کشور وجود دارد ولی همچنان بسیاری از این موقوفات در کشور احصا نشده است.

نوری‌زاده با اشاره به اقدامات اوقاف در حوزه فرهنگی اظهار کرد: اعزام مناسبتی روحانیون، ساماندهی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، برگزاری مراسم و مناسبت های انقلابی ، اجرای طرح‌های مختلف نوروزی ،ماه مبارک رمضان، طرح نشاط معنوی ،دهه ولایت ،بصیرت عاشورایی، اعزام مبلغ، برنامه های سوگواره سیره نبوی و… از جمله برنامه‌های سازمان اوقاف در استان اصفهان است که انجام شده است.

معاون امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پشتاز بودن استان اصفهان در زمینه سنددارکردن موقوفات گفت: موقوفات در استان اصفهان ۱۶ هزار و ۲۸۷ موقوفه بوده است.

وی با بیان اینکه امامزادگان باید در هر استانی به قطب فرهنگی تبدیل شوند، افزود: سازمان اوقاف در رفع آسیب های اجتماعی از جمله رفع فقرو فحشاء، طلاق ، اعتیاد می تواند نقش مهمی را ایفا  کند.

این مقام مسئول با اشاره به تأسیس مراکز افق بقاع متبرکه گفت: از طریق این مراکز در بقاع متبرکه مشاوره افراد در حوزه های مختلف انجام می شود.

معاون امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: یکی از سرما یه های هر نظام و سازمانی اعتماد ملی است که باید مورد توجه قرار گیرد و موقوفات با رعایت ۳ شرط حفظ عین موقوفات، افزایش موقوفات و اجرای امینانه نیات باید مورد بهره‌گیری قرار گیرد.

حجت الاسلام نوری‌زاده با اشاره به احصاء ۸۳۰ نیت در وقف نامه ها اظهار کرد:  وقف های دیگری نیز در زمینه علوم قرآنی ، مسابقات قرآن ، ساختن دانشگاه و مراکز علمی، وقف برای ازدواج آسان، تهیه جهیزیه، مراکز علمی، ترویج کتاب و کتابخوانی و ساخت کتابخانه و  تجهیز بیمارستان‌ها باید در اولویت وقف قرار گیرند.

وی با اشاره به پیشنهاد ایجاد مرکز واکسیناسیون در بقاع متبرکه گفت: این موضوع با وزارت بهداشت مطرح شده است ولی برای ورود به مردم به امامزادگان هنوز الزامی برای ارائه کارت واکسن وجود ندارد.

معاون امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: اوقاف سازمانی است که باید در آن سرمایه گذاری معنوی و مادی شود و باید به بخش های مختلف توجه کنیم.