به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان،رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۸۲۹ نفر زندانی در این استان با پابند الکترونیک دوران محکومیت را سپری می‌کنند. حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری با اشاره به اقدامات اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، اظهار داشت: در حوزه مراقبت […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان،رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۸۲۹ نفر زندانی در این استان با پابند الکترونیک دوران محکومیت را سپری می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری با اشاره به اقدامات اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، اظهار داشت: در حوزه مراقبت الکترونیک (پابند) تعداد احکام صادره در هشت ماهه امسال ۶۷۶ نفر و در حال مراقبت تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱، ۸۲۹ نفر بوده است.

وی افزود: ملاقات خانواده زندانیان در این مدت ۶۴ هزار و ۴۰۰ مورد بوده که از این تعداد ده درصد آن بصورت الکترونیک و مجازی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین در خصوص میزان اشتغال زندانیان استان گفت: از کل محکومان موجود در زندان‌های استان ۵/۵۳ درصد آنها اشتغال بکار دارند.

وی ادامه داد: در حوزه حل و فصل دعاوی از طرق غیرقضایی با فعالیت ۱۵ شعبه جهت افزایش صلح و سازش در زندان‌های استان تا پایان آبان ماه، ۱۵۲۱ مورد رضایت اخذ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری خاطرنشان کرد: در زمینه اصلاح مجرمان نیز کاهش ۴۲ درصدی نسبت زمان ماندگاری محکومان مالی و کاهش چهار درصدی زمان ماندگاری متهمان به نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته را شاهد بودیم.