به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد افراد جامعه تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند. عیسی زارع‌پوردر نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار داشت: در همه دنیا دولت‌ها به سمت ارتقا فناوری در حرکت هستند. وی افزود: در دولت سیزدهم کارگروهی با حضور […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد افراد جامعه تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

عیسی زارع‌پوردر نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار داشت: در همه دنیا دولت‌ها به سمت ارتقا فناوری در حرکت هستند.

وی افزود: در دولت سیزدهم کارگروهی با حضور وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی تشکیل شده تا موانع پیش روی توسعه اقتصادی را برطرف کند و ظرفیت زیادی در دولت برای این امر فراهم شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در دنیا ارتباطات ثابت بر ارتباطات سیار برتری دارد، گفت: در کشور ما ارتباطات ثابت مورد توجه نبوده است و برای این منظور پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها را تعریف کردیم. اکنون ۲.۵ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند و تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد افراد جامعه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

زارع‌پور ادامه داد: سال آینده پوشش فیبرنوری را به ۱۰ میلیون نفر می‌رسانیم تا همه افراد طعم سرعت‌های بالای اینترنت را بچشند.

وی با بیان اینکه اکنون ۹۰ درصد روستاهای کشور با جمعیت ۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی دارند، گفت: این رقم در ابتدای دولت ۸۰ درصد بود و در ۱۰ تا ۱۱ ماه گذشته امکان دسترسی سه هزار روستا به اینترنت فراهم شد و تا پایان شهریورماه سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت متصل می‌شوند.

پرتاب یک ماهواره تا پایان سال

این مقام مسئول درباره پنجره خدمات هوشمند دولتی نیز گفت: گام نخست در این رابطه سال ۱۴۰۱ برداشته شد و تا کنون ۹۰ درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل شدند و سه هزار خدمت به مردم ارایه می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت: در صنعت فضایی نیز پیشرفت‌های خوبی داشتیم. در یک سال گذشته شورای‌عالی فضایی احیا و ۶ ماهواره پرتاب شد و تا پایان سال یک ماهواره دیگر نیز پرتاب می‌شود.