به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،، شهردار اصفهان گفت: احیای دو محور تاریخی دیگر در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال آینده آن را تقدیم شهروندان کنیم. علی قاسم زاده در برنامه رادیویی سلام اصفهان بیان داشت:پس از افتتاح محور آقانورالله نجفی که یک تجربه جدید در احیای محورهای تاریخی نصف‌جهان بود، احیای […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،، شهردار اصفهان گفت: احیای دو محور تاریخی دیگر در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال آینده آن را تقدیم شهروندان کنیم.

علی قاسم زاده در برنامه رادیویی سلام اصفهان بیان داشت:پس از افتتاح محور آقانورالله نجفی که یک تجربه جدید در احیای محورهای تاریخی نصف‌جهان بود، احیای دو محور تاریخی دیگر در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال آینده آن را تقدیم شهروندان کنیم.

وی افزود: محور باباقاسم یکی از تاریخی‌ترین گذرهای شهر است که ارزش احیا و تبدیل به محور گردشگری برای گردشگران ملی و بین‌المللی را دارد، محور هارونیه نیز محور اتصال دولتخانه صفوی به دولتخانه سلجوقی است که میدان امام(ره) را به میدان امام علی(ع) متصل می‌کند و پر از نقاط و نشانه‌های تاریخی همچون ابنیه و محل رخدادها است؛ دفتر حفظ بافت تاریخی در این نقطه تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم این محورهای تاریخی را به‌تدریج احیا کنیم.

شهردار اصفهان بیان کرد: گذر کمر زرین جنب میدان امام علی(ع) نیز در حال احیا بود که با انجام مقداری خاک‌برداری به بعضی از لایه‌ها برخورد کردیم که باید گروه باستان‌شناسی مستقر شوند و فعالیت خود را انجام دهند و با تصمیم مبتنی بر نظر این گروه کارشناسی، این گذر را از شرایطی که شهروندان را آزار می‌دهد، خارج کنیم.