به گزارش پیداگرنیوز،عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیشتازی اصفهانی‌ها در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: ۲۷ درصد شهدای فتح خرمشهر اصفهانی هستند. مجید نادرالاصلی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آنچه که اصفهان، مردم و شهدای این شهر در عملیات‌های دفاع مقدس انجام دادند قابل تعظیم و تکریم […]

به گزارش پیداگرنیوز،عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیشتازی اصفهانی‌ها در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: ۲۷ درصد شهدای فتح خرمشهر اصفهانی هستند.

مجید نادرالاصلی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آنچه که اصفهان، مردم و شهدای این شهر در عملیات‌های دفاع مقدس انجام دادند قابل تعظیم و تکریم است.

وی با بیان اینکه آمار، از پیشتازی اصفهانی‌ها در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حکایت دارد، افزود: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد ۵هزار و ۵۵۳ نفر به شهادت رسیدند که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۲۷ درصد اصفهانی بودند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: براساس آمار، خوزستان ۳.۱ درصد، چهارمحال و بختیاری یک درصد، یزد ۵ درصد، تهران ۶.۱۳ درصد و خراسان رضوی ۶.۴ درصد در آمار شهدای این عملیات سهم دارند.

وی با اشاره به آمار کل شهدای دفاع مقدس گفت: اصفهان ۲۱ هزار و ۸۰۷ شهید، تهران ۲۰ هزار و ۳۱۵ شهید و خراسان رضوی ۱۵ هزار شهید تقدیم دفاع مقدس کرده‌اند و اینجا نیز اصفهانی‌ها پیشتاز هستند.

نادرالاصلی گفت: در مجموع اصفهان ۲۳ هزار شهید، ۴۸ هزار جانباز و ۳ هزار و ۵۰۰ آزاد تقدیم دفاع از کشور کرده و گلستان شهدای این شهر به بزرگترین مزارهای شهدا در دنیا تبدیل شده است.

وی بیان کرد: جا دارد از بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص بهره بگیریم و ویژگی‌های اصفهان را برشماریم و تذکراتی را ارائه کنیم. ایشان می‌فرمایند «حقیقتا چهره‌های برجسته شهدای اصفهان همین حالا مثل ستاره دارند می‌‌درخشند و راه انقلاب را به ما نشان می‌دهد. با این ستاره‌ها می‌شود راه را پیدا کرد. آن اخلاص، آن ایمان و صفا و بیخود شدن مقابل هدف و ارزش‌ها. لذا اینها باید تجلیل شود و بنده معتقدم اینها یکی از فرایض ماست.» و این نکته مهمی است که باید به آن بپردازیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین می‌فرمایند «اصفهان‌ در خیلی از میدان‌ها جلوتر از دیگران حرکت کردند، از جمله میدان جنگ و شهادت. به هر حال در میدان، شما حق بزرگی به گردن جنگ و کشور دارید و این حق را همین بزرگان شما و فرماندهان سپاه به وجود آورده‌اند.»

وی خاطرنشان کرد: سید شهیدان اهل قلم نیز می‌گوید «طینت مردم اصفهان با حب محمد و آل محمد (ص) قوام گرفته و این حقیقتی است که در طول جنگ بیش از پیش به اثبات رسیده. اینجا اصفهان است که در کردستان و غرب و جنوب و جبهه‌های نبرد هرجا می‌روی بیشتر از همه لهجه شیرین اصفهانی را می شنوی… امروز اصفهان شاهد راهپیمایی ۲۵ لشکر از لشکرهای احتیاط قدس است. بیایید همراه با این راهیان قدس امشب در ضیافتی که مردم خوب اصفهان برای رزمندگان و فرزندان دلاور خویش در مسجد شهید بهشتی ترتیب داده‌اند شرکت کنید. کاش شما هم در سرتاسر خیابان چهارباغ کامیون‌های هدایای مردم و حیاط مسجد را هم می‌دیدید که دیگر جای خالی ندارد…».