به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشسگاه اصفهان  در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش در دانشکده علوم ورزشی گفت: دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان به علت امکانات و فناوری‌های دانشکده، آزمایشگاه نوین در حیطه ورزش و اصول علم محوری و اخلاق محوری اساتید؛ جزو سه دانشکده برتر علوم ورزشی کشور است. دکتر کارگرفرد رئیس […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشسگاه اصفهان  در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش در دانشکده علوم ورزشی گفت: دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان به علت امکانات و فناوری‌های دانشکده، آزمایشگاه نوین در حیطه ورزش و اصول علم محوری و اخلاق محوری اساتید؛ جزو سه دانشکده برتر علوم ورزشی کشور است.

دکتر کارگرفرد رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه أصفهان تصریح کرد:  اعضای هیأت علمی دانشکده علوم ورزشی هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی جزو بهترین‌ها هستند و به همین علت دانشکده ما تبدیل به یک برند علمی در سطح کشور و بین‌الملل شده است.

رئیس دانشکده علوم ورزشی تصریح کرد: یکی از شعارهای دانشگاه، بحث سلامت محوری است. تنها دانشکده‌ای که در این زمینه فعالیت حرفه‌ای دارد، دانشکده علوم ورزشی است که در حیطه افزایش تندرستی جامعه، توسعه ورزش و قهرمانی، پایش سلامت جامعه و… فعالیت می‌کند. به همت استادان و دانشجویان دانشکده علوم ورزشی صفحه جدیدی در دانشکده برای تحقیقات نوآورانه و کاربردی متناسب با نیازهای روز جامعه تنظیم شده است و این گونه تحقیقات از حمایت‌های مالی توسط صندوق ملی ایران برخوردار می‌شوند.

وی افزود: تمام سعی ما بر این است که برای تجاری‌سازی نتایج تحقیقات بسترسازی کنیم و به سمت کیفی‌سازی تحقیقات که یکی از چالش‌های اصلی جامعه دانشگاهی است حرکت کنیم.

دکترکارگرفرد ضمن تبین دستاورد های دانشکده علوم ورزشی و تبین ارتباط علوم ورزشی با جامعه خاطر نشان کرد: اشتغال دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ایجاد دانش فنی و انتقال تکنولوژی، توسعه منطقه محلی از طریق ایجاد استارت‌آپ‌ های دانش محور، توسعه روابط با جامعه و صنعت، آموزش و پژوهش مبتنی بر علوم بین رشته‌ای، حمایت از سیاست‌های کشور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه کمی و کیفی نشریه‌ ها از جمله ماموریت‌های قابل بررسی دانشکده علوم ورزشی است که در این راستا مرکز نوآوری ورزش و واحدهای فناور در دانشکده و دانشگاه، دفتر ارتباط با صنعت در دانشکده به مدیریت دکتر لنجان نژادیان و مرکز نوآوری و توسعه کارآفرینی ورزشی با معاونت دکتر ابراهیمیان ایجاد شد.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان با اشاره به مزیت‌ها و قابلیت‌های تحقیقات کاربردی اذعان کرد: یکی از چالش‌های اصلی جامعه، بحث کیفی سازی تحقیقات است و به همین جهت در دانشکده علوم ورزشی هسته‌های پژوهشی تشکیل شده است. همچنین مجله انگلیسی مدیریت ورزشی در سطح بین الملل، با سردبیری دکتر احمدرضا موحدی و مدیران داخلی و عمومی مهدی دکتر سلیمی و دکتر وحدانی آماده سازی شده است که اکنون در حال آماده‌سازی شماره ۲ مجله هستیم.

وی در پایان با اشاره به طرح پایش سلامت اظهار داشت: دانشکده علوم ورزشی در حال راه‌اندازی طرحی با نام پایش سلامت طی یک یا دو هفته آینده می‌باشد که طی این طرح ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی و کارکنان دانشگاه، پایش سلامت می‌شوند. در این طرح کسانی که امسال در مقطع تحصیلات تکمیلی وارد این دانشگاه شدند و کسانی که پایان نامه ندارند می‌توانند تمام طرح‌های تحقیقاتی خود را به سمت و سوی پایش سلامت ببرند