به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۴۵۰ معلم جدید جذب آموزش و پرورش در اصفهان شدند.. محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: طبق آمار سال تحصیلی گذشته ۵۴ هزار دانش آموز اتباع در استان وجود دارد که حدود ۹۰ […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۴۵۰ معلم جدید جذب آموزش و پرورش در اصفهان شدند..

محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: طبق آمار سال تحصیلی گذشته ۵۴ هزار دانش آموز اتباع در استان وجود دارد که حدود ۹۰ درصد آنان دانش‌آموزان اتباع افغانستانی هستند.

وی با اشاره به کمبود معلم در استان افزود: اصفهان در صدر پنج استان کشور قرار دارد که خوشبختانه در آستانه سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۴۵۰ معلم جدید جذب آموزش و پرورش در اصفهان شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال ۹۱ بیست و پنج هزار دانشجو معلم وارد دانشگاه فرهنگیان شدند، افزود: با استقرار دولت سیزدهم و با عنایت مقام معظم رهبری به دانشگاه‌های فرهنگیان سال گذشته ۲۵ هزار نفر در کشور و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان اصفهان در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه بُعد تربیتی معلم برای آموزش و پرورش مهم‌تر است،گفت: شعار امسال آموزش و پرورش “همه با هم مدرسه قوی، ایران قوی” است و از اهداف مهمی که مورد توجه قرار دارد «تربیت دینی و عدالت آموزشی» در سطح استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره باینکه شعار امسال آموزش و پرورش تربیت دینی و عدالت آموزشی است،افزود: اجرایی سازی سند تحول بنیادین در خط مقدم تعلیم و تربیت یعنی مدرسه از مهم ترین اقدامات است.

این مقام مسئول بیان داشت: در ذیل سند تحول بنیادین توجه ویژه‌ای به تربیت دینی و مقوله‌هایی همچون حجاب، عفاف، هیئت‌های دانش‌آموزی و اقامه نماز جماعت و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان شده است.

وی با تاکید براینکه باید به مدارس دولتی توجه ویژه شود،اضافه کرد:در سال جاری حدود ۵۰ معلم جوان تحت عنوان رهیاران سند تحول بنیادین شیوه اجرایی سازی این سند را آموزش دیدند تا در مدارس دولتی منتخب محقق شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تأمین تجهیزات و شاداب‌سازی مدارس دولتی با عنوان طرح شهید عجمیان در دستور کار قرار گرفته و برای برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه، برنامه ریزی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه آشنا کردن نوجوانان با پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام موضوعی مهم است، گفت: در این راستا اردوهای پیشرفت را راه‌اندازی کردیم و بر این اساس بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموزان در سال گذشته به اردوهای راهیان پیشرفت رفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: توجه به نمادهای ویژه هویتی سرود ملی، پرچم ملی، مفاخر نام‌دار ادبی و ورزشی در دستور کار نیز قرار دارد، زیرا این موضوعات جزو عناصر هویت‌بخش جامعه می باشند.

وی با اشاره به وجود ۵۴ هزار دانش آموز اتباع در استان طی سال گذشته بیان کرد: علت این امر مهاجرپذیر بودن اصفهان است که از سایر شهرها، روستاها و استان‌ها به این خطه مهاجرت می‌کنند و آموزش و پرورش در حال ساماندهی این دانش آموزان است.

ابراهیمی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان گفت: خوشبختانه  تعداد زیادی مدرسه در حال ساخت و پروژه‌های نیمه تمام بسیاری داریم بطوریکه در هفته گذشته ۵۳ واحد آموزشی در استان اصفهان با ۲۵۰ کلاس را افتتاح کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ارتباط با سرانه ورزشی مدارس استان توضیح داد: رتبه دوازدهم به استان اصفهان تعلق داشت که طی یک سال گذشته به رتبه دوم ارتقا و ۱۰ پله صعود کردیم.

وی درباره جاماندگان از تحصیل گفت: لازم است موانع تحصیل برای هر دانش‌آموزشی که شرایط تحصیل در مدارس را دارد، برداشته شود، اگر افراد هر دانش‌آموزی را می‌شناسند که بازمانده از تحصیل است، به اداره کل آموزش و پرورش اطلاع دهند تا موضوع پیگیری شود.

ش و پرورش استان اصفهان درارتباط با شهدای دانش‌آموز، گفت: مدرسه شهید منتظری نجف‌آباد بیش از ۲۰۰ شهید یا مدرسه هاتف بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و از این بابت در کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان تحت عنوان کارگروهی حضور داریم.

ناصر حضوربخش