به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: گاز مصرفی ۶۱ مشترک بدمصرف به دلیل بی توجهی الگوی مصرف قطع گردید. ابوالقاسم عسکری در یازدهمین جلسه مدیریت بحران بیان داشت: به دنبال پایش ۱۲ هزار اداره و باغ ویلا در سطح استان اصفهان،گاز مصرفی۶۱ واحد بد مصرف قطع گردید. وی گفت: از […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: گاز مصرفی ۶۱ مشترک بدمصرف به دلیل بی توجهی الگوی مصرف قطع گردید.

ابوالقاسم عسکری در یازدهمین جلسه مدیریت بحران بیان داشت: به دنبال پایش ۱۲ هزار اداره و باغ ویلا در سطح استان اصفهان،گاز مصرفی۶۱ واحد بد مصرف قطع گردید.

وی گفت: از آغاز طرح پایش ادارات دولتی و خصوصی از نیمه آبان ماه سالجاری؛ بیش از۱۱ هزار و ۹۵۶ بازدید در استان انجام که به دنبال آن، برای یک هزار و ۵۲۴ واحد اداری اخطار صادر شده و جریان گاز ۶۱واحد اداری نیز به دلیل بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل ابلاغی، اعمال قانون شده است.

عسکری افزود: به منظور جلوگیری از هدر رفت گاز و بهره مندی بدون وقفه تمامی مصرف کنندگان در سراسر کشور؛ از نیمه آبان ماه سالجاری تاکنون نحوه مصرف گاز ۱۱ هزار و ۹۵۶ سازمان، ادارات دولتی و خصوصی استان بازدید و پایش شده است.

وی، ادامه داد: در این طرح نحوه ی مصرف ادارات به صورت مستمر از نزدیک توسط تیم های کارشناسی این شرکت در ساعات کاری ایام هفته و تعطیلات پایان هفته مورد ارزیابی قرار می گیرد و ادارات بد مصرف شناسایی و پس از اخطار های لازم، درصورت عدم رعایت الزامات مصرف بهینه و صرفه جویی گاز، نسبت به وضعیت مصرف آنها اعمال قانون شده است.

عسکری، رعایت دمای آسایش ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و استفاده از دستگاه های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا را از مهم ترین الزامات مصرف بهینه گاز عنوان کرد و افزود:تمامی ادارات ملزم به رعایت این استانداردها هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: انجام معاینه فنی موتورخانه‌ ها توسط شرکت های تایید صلاحیت شده بر اساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک، سرویس و تعمیر دوره‌ ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز نیز جزو وظایفی است که باید توسط ادارات با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

عسکری، ضمن تشکر از ادارات و سازمان هایی که نسبت به مصرف انرژی احساس مسئولیت نموده و گاز طبیعی را مطابق با الزامات ایمنی و مصرف بهینه، استفاده می کنند، اظهار داشت: برای گذر از پیک زمستانی مصرف، پیشگیری از افت فشار و قطعی گاز بویژه در مناطق سردسیر استان و کشور و همچنین کاهش آلودگی هوا ناگزیر به صرفه جویی بویژه در بخش های خانگی، اداری –تجاری، صنعتی وعمومی هستیم و از همه هموطنان گرامی تقاضا داریم در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.