به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز  به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان،مدیر کیفیت فراگیر شرکت با بیان این که استانداردهای ۲۲۶۶۹ انواع ریل، ۳۲۷۷ انواع تیرآهن بال باریک شیب دار و ۱۷۹۱ و ۱۶۳۴۸ انواع تیرآهن بال نیم پهن موازی برای تولید این محصولات در ذوب آهن اصفهان رعایت می شود، افزود: استانداردهای ۱۳۷۸۱ و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز  به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان،مدیر کیفیت فراگیر شرکت با بیان این که استانداردهای ۲۲۶۶۹ انواع ریل، ۳۲۷۷ انواع تیرآهن بال باریک شیب دار و ۱۷۹۱ و ۱۶۳۴۸ انواع تیرآهن بال نیم پهن موازی برای تولید این محصولات در ذوب آهن اصفهان رعایت می شود، افزود: استانداردهای ۱۳۷۸۱ و ۱۴۴۸۴ انواع تیرآهن بال پهن موازی،  ۳۱۳۲ میلگرد آجدار، ۱۳۹۶۸ تولید نبشی،  ۴۴۷۷ تولید ناودانی،  ۳۶۹۴ تولید ورق سازه فولادی، ۲۰۳۰۰ شمش،EN۱۰۰۲۵ ، EN۱۰۰۳۴، DIN۱۰۲۵ و EN۱۰۰۲۴ انواع تیرآهن، BS۴۴۴۹ و DIN۴۸۸ میلگرد آجدار، EN۱۰۰۵۶ نبشی، EN۱۰۲۶ و DIN۱۰۲۶ ناودانی، DIN۲۱۵۳۰ آرک معدن، EN۱۰۰۲۹ ورق سازه فولادی و EN۱۳۶۷۴ و UIC CODE ۸۶۰ ریل، سایر استانداردهایی است که برای تولید محصولات ذکر شده رعایت می گردد.

محمد صدری به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران برای عرضه محصولات شرکت پرداخت و گفت: پروانه های کاربرد علامت استاندارد به شماره های م۶۳۸۲۲۹۹۹۹ برای ریل، ۶۳۴۱۴۳۴۹۲۵ برای تیرآهن بال باریک شیب دار، ۶۳۰۳۱۰۶۷۷۵ و ۶۳۹۰۹۰۴۰۱۵ برای تیرآهن بال نیم پهن موازی معمولی و نیمه سبک، ۶۳۰۱۸۸۱۷۴۵ برای میلگرد آجدار، ۶۳۲۰۸۱۱۸۹۵ برای ناودانی و ۶۳۲۰۸۰۵۸۹۵ برای نبشی از سازمان ملی استاندارد ایران برای این محصولات ذوب آهن اصفهان دریافت شده است.

مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: علاوه بر استانداردهای ملی تصویب شده برای هر محصول یا استانداردهای بین‌المللی، دستورالعمل‌های داخلی بازرسی شمش و محصول نهایی تدوین شده و به تصویب مدیریت عالی کارخانه رسیده است. بر این اساس در مراحل مختلف بخش فولادسازی و مهندسی نورد، بازرسان کنترل کیفیت مطابق استانداردها و وظایف مشخص شده در دستورالعمل های شغلی و کاری، عملیات بازرسی را به نحو احسن و با دقت و حساسیت بالا انجام می دهند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در بخش فولادسازی نحوه تولید در کارگاه‌های کنورتور، ریخته‌گری و شمش مطابق دستورالعمل، کنترل می شود و کیفیت شمش تولیدی مطابق استاندارد ملی ایران به شماره ۲۰۳۰۰ و دستورالعمل‌های داخلی به دقت بررسی می‌گردد. نحوه تولید محصول نهایی در نوردها نیز در طول خط تولید شامل کوره های پیش گرم، خط نورد و قسمت پرداخت و صافکاری مطابق دستورالعمل توسط بازرسین کیفیت، کنترل شده و کیفیت محصول نهایی مطابق استانداردهای داخلی یا بین‌المللی و یا درخواست مشتری کنترل می‌گردد. همچنین مواد ورودی ذوب آهن اصفهان توسط کادر مجرب آزمایشگاه مرکزی ذوب‌آهن مورد بازرسی قرار می‌گیرد که این آزمایشگاه دارای گواهینامهISO ۱۷۰۲۵  نیز می باشد.

صدری خاطر نشان کرد: با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات ذوب آهن اصفهان و در نظر گرفتن این نکته که محصولات میلگرد آجدار، تیرآهن بال نیم پهن، تیرآهن بال شیب دار، ناودانی و نبشی ذوب آهن اصفهان دارای استاندارد اجباری می باشند، هر سال دو بار به صورت مداوم توسط بازرسین اداره کل استاندارد استان اصفهان نمونه برداری شده و مورد بررسی دقیق کیفی قرار می‌گیرند و کیفیت آن ها مطابق استانداردهای ملی ایران تأیید می گردد بنابراین این محصولات می تواند نقش بسیار عمده‌ای در طرح ساخت مسکن ملی ایفا نمایند. با توجه به زلزله خیز بودن کشور ایران، محصولات استاندارد ذوب آهن می تواند موجباب اعتماد سازندگان و آسودگی خاطر مصرف‌کنندگان آن ها را فراهم سازد.

وی افزود: با توجه به آغاز طرح نهضت ملی ساخت مسکن، جهت بهبود مقاومت سازه هایی که در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می گیرد می توان از محصولات مطابق استاندارد ذوب آهن اصفهان به ویژه تیرآهن های بال پهن (H) به جای تیرورق جهت افزایش مقاومت سازه ها در مقابل بلایای طبیعی و غیر مترقبه بالاخص زلزله، استفاده کرد. از مزایای استفاده از تیرآهن های H به جای تیرورق مقاومت فشاری بالاتر، عدم استفاده از فرآیند جوشکاری، سبک سازی سازه، کاهش هزینه، مقاومت خمشی و برشی بالاتر و رفتار لرزه ای بهتر می باشد.