به گزارش خبرنگار پیداگرنیوز، مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان از برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمین امام حسین(ع) از ۲۰ کشور جهان در لنجان خبر داد.  مهدی محمدی در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) با حضور نمایندگان ۲۰ کشور جهان و […]

به گزارش خبرنگار پیداگرنیوز، مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان از برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمین امام حسین(ع) از ۲۰ کشور جهان در لنجان خبر داد.

 مهدی محمدی در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) با حضور نمایندگان ۲۰ کشور جهان و ۱۴ استان ایران در شهرستان لنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین(ع) در  ۱۱ دی ماه گفت: امسال شهرستان لنجان میزبان پیرغلامان و مداحان ۲۰ کشور جهان  از جمله ترکیه، افغانستان، اندونزی، پاکستان، کلمبیا، لبنان نیجریه، تاجیکستان، سنگال، هندوستان، آذربایجان، آرژانتین، سودان، الجزایر، تونس، مغرب، بورکینافاسو، بنگلادش، آلمان است.

محمدی ادامه داد: همچنین در این کنگره به نیت ۱۴ معصوم اهل بیت (ع) از مداحان و پیرغلامان ۱۴ استان ایران ازجمله  آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، قزوین، قم، مازندران، یزد و فارس حضور خواهند داشت.

وی در ارتباط با اهداف برگزاری این کنگره توضیح داد: هدف این کار تجلیل از عزیزانی است که عمر خود را صرف خدمت به اهل بیت کردند  و بلد کردن شخصت پیرغلامان امام حسین (ع) است.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان بیان داشت: برخی اواقا ت شاهد این هستیم که شخصیت های عروسکی را برای بچه ها و نسل جوان این دوره بلد می کنند اما هدف ما در این کنگره این است که جوانان معنای پیرغلامان را بدانند وبا آن آشنا شوند و شاید بتوانیم قطره ای از این اقیانوس بیکران را در این کنگره به جوانان یادآور شویم.

محمدی برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمین امام حسین(ع) را حرکتی بزرگ در جهان اسلام دانست و افزود: برای نخستین بار در جهان اسلام است که این کنگره برگزار می‌شود و هدف آن  ایجاد اتحاد و وحدت بین کشورهای مختلف جهان است.

وی با بیان اینکه دیدن اتحاد و وحدت بین عزاداران امام حسین در ایران بسیار زیباست، گفت: پیام این پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) در این کنگره اتحاد فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و حتی اقتصادی است و ما در این کنگره بین المللی با همه کشورهای جهان دست برادری خواهیم داد زیرا امام حسین (ع) حد و مرز ندارد و جهانی است.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان در خصوص برگزاری این کنگره بیان داشت: پس از برگزاری نشست‌های متععدی در این چند ماه با کارشناسان خبره مذهبی و فرهنگی در شهرهای تهران، قم، مشهد و شهرستان لنجان به این نتیجه رسیدیم که این کار به صورت خودجوش و مردمی  و به صورت آتش به اختیار در جهت  ترویج فرهنگ انتظار و برنامه‌های مذهبی انجام شود.‌

محمدی گفت: در این کنگره همچنین مراسم شال‌گذاری خادمان توسط خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان استان و شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه  تجلیل از پیرغلامان، آداب و رسوم خاص دارد، اظهار کرد: به احترام مهمانان در این کنگره و مهمان نوازی از پیرغلامان شهر لنجان که میزبان هستند، تجلیل نمی‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در مسیر ورود پیرغلامان به شهرستان لنجان حدود ۷۰ موکب برپا می شود  و این رویداد بزرگ و بین المللی از طریق شبکه‌های افق، شما، قرآن و اصفهان پوشش داده شود.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان گفت:همچنین در حاشیه این کنگره، تفاهم‌نامه‌ای میان هیئت منتظران لنجان و ۲۰ کشور حاضر امضا خواهد شد که خروجی این کنگره با امضای این تفاهم‌نامه با کشورها، اتحاد، وحدت و ترویج فرهنگ عزاداری است.

مهدی محمدی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این کنگره گفت: حدود ۲ ماهی است که همه مهمانان دعوت شده در ایران حضور دارند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود تا در کشورهای خود تبلیغ اسلام کنند.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان اظهار داشت: در شرایط کرونایی طی سال گذشته این هیئت برای نخستین بار در کشور ۱۲ هزار بسته معیشتی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرد.