به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، با حرکت به سمت تعلیم و تربیت و پرورش در دبیرستان‌ها و مدارس، کنکور به‌ تدریج حذف می‌گردد. عبدالرسول پورعباس امروز چهارشنبه۱۴ تیرماه در بازدید از حوزه امتحانی نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: امروز صبح حدود ۴۸۰ هزار […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، با حرکت به سمت تعلیم و تربیت و پرورش در دبیرستان‌ها و مدارس، کنکور به‌ تدریج حذف می‌گردد.

عبدالرسول پورعباس امروز چهارشنبه۱۴ تیرماه در بازدید از حوزه امتحانی نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: امروز صبح حدود ۴۸۰ هزار نفر در دو گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی و عصر هم حدود ۶۱ هزار نفر در گروه آزمایشی هنر شرکت می کنند. تمام تمهیدات لازم برای برگزاری خوب کنکور اندیشیده شده است.

رکوردار پیرترین و جوانترین کنکوری

وی توضیح داد: یک داوطلب متولد سال ۱۳۸۸ جوان ترین و یک داوطلب متولد سال ۱۳۱۸ از شهر شیراز پیرترین داوطلب در آزمون این نوبت است.

پورعباس در مورد افزایش اهمیت سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون سراسری نیز اظهار داشت: سوابق تحصیلی از شنبه توسط آموزش و پرورش اعلام می شود، امسال برای اولین بار نام نویسی به شکل پرتال بود و هر داوطلب یک کارپوشه دارد که می تواند هر لحظه وضعیت نمرات، سوابق تحصیلی را مشاهده کنند. امکان اعتراض هم برای دانش آموزان وحود دارد.

وی تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور و سازمان اموزش با هم همیاری می کنند، روند تاثیر قطعی سوابق تحصیلی به تدریج افزایش می یابد و تا دو سال آینده به ۶۰ درصد در کل آزمون می رسد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: کنکور را به تدریج حذف می کنیم و به سمت اهمیت بیشتر سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان ها می رویم‌ تا تعلیم و تربیت و پرورش بهتر در مدارس شکل بگیرد. البته در بیش از ۸۵ درصد ظرفیت ها رقابتی نیست و بدون کنکور داوطلبان وارد می شوند ولی در ۱۵ درصد ظرفیت ها رقابت شدید و روابط کنکور وجود دارد که در آینده نزدیک به نقطه ای می رسیم که نقش کنکور را کمرنگ کنیم.

وی اعلام کرد: حدود ۱۲۰ هزار نفر در کشور و همه دستگاه های اجرایی برای برگزاری آزمون خوب در خدمت داوطلبان هستند.

پورعباس در مورد لو رفتن سوالات در کانال های تلگرامی و برخی جلدهای پرسشنامه ها که منتشر شده گفت: هر سوالی تاکنون منتشر شده در کانال ها جعلی است، حتی من هنوز سوالات را ندیده ام. بقیه عوامب اجرایی هم قرنطینه هستند.

وی یادآور شد: سازمان سنجش با پلیس فتا ارتباط دارد، تعداد زیادی از شبکه های متقلب دستگیر شده اند. این گروه ها و شبکه ها فقط می خواهند جوی ایجاد کنند.