به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تشکیل کمیته مشترک حفاظت از پل‌های تاریخی اصفهان با مشارکت نهادهای خدمات‌رسان شهری ازجمله شهرداری خبر داد. علیرضا ایزدی با اعلام این خبر گفت: در داخل شهر تاریخی اصفهان به ترتیب از محور ورودی زاینده‌رود به اصفهان و از غرب به شرق پنج […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تشکیل کمیته مشترک حفاظت از پل‌های تاریخی اصفهان با مشارکت نهادهای خدمات‌رسان شهری ازجمله شهرداری خبر داد.

علیرضا ایزدی با اعلام این خبر گفت: در داخل شهر تاریخی اصفهان به ترتیب از محور ورودی زاینده‌رود به اصفهان و از غرب به شرق پنج پل تاریخی وجود دارد که حفاظت و نگهداری از آن‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همگی ماست.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه این پل‌های تاریخی هم‌اکنون به‌عنوان معبر شهری کاربرد دارند، لزوم حفاظت دائمی از آن‌ها می‌طلبد تا به یک تفاهم مشترک میان نهادهای خدمات‌رسان شهری دست‌یابیم.

او افزود: خوشبختانه در طی یک سال گذشته همکاری‌های مناسبی میان شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان در همه زمینه‌ها ازجمله حفاظت از بافت و آثار تاریخی اصفهان شکل‌ گرفته است لذا امیدواریم تا این همگرایی ارزشمند در حوزه حفاظت از پل‌های تاریخی داخل شهر اصفهان نیز تسری یابد.

ایزدی تصریح کرد: اسناد موجود نشان می‌دهد که در طی سال‌های گذشته نشست‌های متعددی در خصوص چگونگی حفاظت از این پل‌های تاریخی به‌ویژه پل‌های سی‌وسه‌پل و خواجو برگزار شده، به همین منظور در طی چند روز اخیر و در نشست‌های جدید به یک گویش مشترک با دوستان شهرداری به‌منظور لزوم تشکیل یک کمیته مشترک ویژه حفاظت از پل‌های تاریخی شهر اصفهان دست‌ یافته‌ایم، لذا امیدوارم این کمیته با مساعدت اداره‌کل و شهرداری اصفهان به‌زودی تشکیل شود تا ازاین‌پس شاهد حفاظت هرچه بهتر از میراث ارزشمند نیاکان بر بستر زنده رود باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: بی‌تردید حفاظت از میراث ارزشمند نیاکان به‌ویژه در شهر تاریخی اصفهان با مشارکت و مساعدت همه نهادهای خدمات‌رسان میسر است، لذا اطمینان دارم در دوران جدید از فصل همکاری‌های ۲ نهاد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شهرداری اصفهان شاهد رخدادهای فرهنگی خوبی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهیم بود.