به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردی که با وعده سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبرداد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق سرمایه گذاری در بازار رمز ارزهای دیجیتال، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردی که با وعده سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبرداد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق سرمایه گذاری در بازار رمز ارزهای دیجیتال، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود : شاکی در اظهارات خود عنوان داشت در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شده و پس از جلب اعتمادم مبلغ ۶۶ میلیون ریال برای سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردم ولی بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکرده و متوجه شدم موضوع کلاهبرداری بوده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا اصفهان پس از بررسی های همه جانبه، و تلاش بی وقفه متوجه  شدند یک شبکه هرمی دیجیتالی با سوءاستفاده از عدم آگاهی برخی کاربران شبکه های اجتماعی و دادن وعده های دروغین اقدام به کلاهبرداری از آن ها می کنند.

این مقام انتظامی گفت: در این راستا مأموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی متهم اصلی این پرونده را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی بابیان این‌که صدور مجوز برای فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد، گفت: این ادعا که برخی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای یا هرمی دارند که مجوز فعالیت را مستقیما از پلیس فتا دریافت کرده‌اند کذب است و شهروندان و کاربران فریب این شرکت‌ها را نخورند و پلیس فتا تا‌کنون برای فعالیت هیچ شرکت بازاریابی شبکه‌ای مجوزی صادر نکرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir به راهکارها و اقدامات مؤثری به منظور حفاظت از کودکان و نوجوانان خود در فضای مجازی دست یابند و در صورت نیاز موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.