به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی کلاهبرداری که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند اد کن پول بگیر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: کارشناسان این پلیس شکایتی از یکی از شهروندان دریافت کردند مبنی بر این که فردی ناشناس […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی کلاهبرداری که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند اد کن پول بگیر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: کارشناسان این پلیس شکایتی از یکی از شهروندان دریافت کردند مبنی بر این که فردی ناشناس وی را به یک گروه تلگرامی دعوت  کرده و بیان داشته پس از اضافه کردن مخاطبین به گروه به ازای هر ۱۰ نفر ۳۰ هزار تومان به حساب ایشان واریز می‌شود که در ادامه برای دریافت این مبلغ از شاکی مبلغ ۴۰ میلیون ریال درخواست کرده که پس از واریز این مبلغ پاسخگوی وی  نبوده و گوشی تلفن خود را نیز خاموش کرده است.

وی افزود: در این راستا با اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارشناسان پلیس فتا، هویت متهم  و محل اختفای وی مشخص که پس از هماهنگی های انجام شده متهم دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: افرادی که ممکن است مخاطبین ما باشند، ما را در گروه‌های «اد کن پول بگیر» عضو می کنند. کلاهبرداران در این گروه‌ها به اعضای گروه وعده می‌دهند که در قبال اضافه کردن تعدادی مشخص از مخاطبان مبلغی را دریافت خواهند کرد و کاربر پس از عضو کردن مخاطبان خود پیامی را از سوی مدیر گروه دریافت می‌ کند که شما در لیست واریزی‌ ها قرار گرفته‌اید و مبلغ واریزی در ماه‌های آینده به‌حساب شما واریز خواهد شد و در صورتی‌که خارج از نوبت و به ‌صورت خصوصی تقاضای درخواست وجه دارید باید مبلغی را به‌ حساب مدیر گروه واریز کنید.

این مقام انتظامی از کاربران فضای مجازی خواست: از عضویت در گروه‌های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند چرا که یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است، این گروه‌ها که با عنوان «اد بزن، پول بگیر» نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران القاء می کنند که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود.