به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری کلاهبرداران اسکیمری که با جانمایی اسکیمر در کارتخوان دستفروشی شال و روسری در یکی از محله های پر تردد اصفهان از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد. سرهنگ  سید مصطفی مرتضوی گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری کلاهبرداران اسکیمری که با جانمایی اسکیمر در کارتخوان دستفروشی شال و روسری در یکی از محله های پر تردد اصفهان از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ  سید مصطفی مرتضوی گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب آنها در حالی که کارت بانکی در اختیار آنها بوده، رسیدگی به موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که برداشت های غیر مجاز از حساب مال باختگان صرف خرید طلا و سکه در شهرستان های متعدد شده است.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به شناسایی و دستگیری ۳ متهم در این خصوص  تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری این متهمان تاکنون ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده که ۱۲ نفر شاکی نیز شناسایی شده اند.

سرهنگ مرتضوی  اظهار داشت: شهروندان هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان نسبت به عدم دستکاری یا تغییرات ظاهری در این دستگاه بخصوص فروشندگان سیار که فاقد محل مشخص و ثابت کسب و کار هستند دقت کنند و رمز کارت های عابر بانک خود را شخصاً وارد و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان بوده و چنانچه هم‌وطنان در دام مجرمان سایبری گرفتار شدند می‌توانند با این شماره تماس و از راهنمایی و مشاوره کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند شوند.